Vágólapra másolva!
A Zengő Motorsport idén lecseréli a BMW-t. A Honda futamgyőzelemre is képes lehet, de Michelisz mostantól gyári versenyzőnek számít.
Vágólapra másolva!

Michelisz Norbert 2013-tól BMW helyett Honda Civickel fog rajthoz állni a WTCC futamain, miután csapatának, a Zengő Motorsportnak sikerült megszereznie a japán cég három új versenyautója közül az egyiket.

Bár elvi szinten felmerült, hogy a magyar csapat a sorozatból a tavalyi szezon után gyári alakulatként kiszálló Chevrolet autóját vásárolja meg, közleményük szerint ez "a közelgő szabályváltoztatások miatt csak egy évre lenne megoldás, és nincs már fejlesztés mögötte." Az erőforrásokat lekötő DTM miatt ugyanez érvényes a BMW-re is.

A Zengő Motorsport által közzétett videón Michelisz úgy vélte, azon lehet vitatkozni, hogy a Honda 2013-ra jó választás-e, de hosszú távra biztosan az lesz. "Ha az autó ilyen rövid fejlesztési idő után képes volt a dobogóra mondjuk Makaóban, felesleges arról beszélni, hogy a Chevy szintjén van-e, vagy nem, mert látszott, hogy nem sok hiányzik hozzá" - mondta. "Valószínűleg nagyobb mértékben fog fejlődni a téli szezon folyamán, mint a Chevrolet. Hogy ez mire lesz elég, azt egyelőre nehéz megmondani."

"Ha 2012-ben dobogóra lehetett állni vele, akkor nincs kétségem afelől, hogy 2013-ban futamgyőzelemre is képes lesz" - tette hozzá Michelisz.

A Honda ugyanakkor csak három Civicet tudott készíteni, amiből kettőt Gabriele Tarquini illetve Tiago Monteiro kap meg, így a magyar csapatnak csak egy maradt, Wéber Gábor tehát nem versenyezhet tovább. Ahogy a Zengő Motorsport közleménye fogalmaz, "a két autós magyar álom forráshiány miatt egyelőre szünetel", bár több Civic akkor sem tudott volna elkészülni, ha van rá keret.

Forrás: Honda

"A gyári Civicek Milánó mellett készülnek, az olasz JAS Motorsport építi az autókat, a motor, váltó Japánban készül" - írták. "Összesen három egyforma autó tudnak megépíteni 2013-ra. Kettő a gyári csapaté, egy került privát üzemeltetésbe, hozzánk. Ugyanakkor a Zengő Motorsport nem futja a gyári programot, az tőlük, versenyeztetés szempontjából, független. A gyári háttér ez esetben nem anyagi támogatást jelent, hanem a legfejlettebb technika elérhetővé tételében teljesül ki."

Úgy tudjuk, 2014-re a csapat már két Civicet kaphat a Hondától, mert a megállapodás több évre szól. "Azt nem mondom, hogy nagyon nyugodt vagyok, hiszen olyan terheket vettünk a vállunkra, hogy a Norbinak és a Zengő Motorsportnak megszerezzük a legjobb technikát, amelyek különösen súlyosak, de a hosszú távú stratégiánk, álmaink, vágyaink eléréséhez a legjobb választásnak a Honda tűnt" - indokolta a döntést a csapat főnöke, Zengő Zoltán.

A Hondával Michelisz mostantól gyári versenyzőnek számít, ezért nem indulhat a függetlenek között, ahol tavaly bajnok lett. Noha a BMW után vissza kell szoknia az elsőkerék-hajtásra, a csapata szerint ez nem jelent majd számára problémát.

"Nekem nagyon fontos megmutatni, hogy egyforma technikával képes lehetek felvenni a kesztyűt, vagy akár meg is verni ezeket a (gyári) versenyzőket" - mondta Michelisz. "Nagyon élveztem az elmúlt két évet, de szerettem volna továbblépni. Azt gondolom, most ráálltunk egy olyan pályára, ami akár nagyon messzire is vezethet. Tűkön ülök, alig várom, hogy beleülhessek az új autóba. Hatalmas kihívás lesz, de biztos vagyok benne, hogy élvezni fogom minden egyes pillanatát."


Wéber Gábor az [origo]-nak azt mondta, bár van rá némi esély, hogy a tavalyról megmaradt, régebbi fejlesztésű Civicbe, amellyel várhatóan egy japán versenyzőt fognak indítani, néhány futamra beülhet, ő úgy készül, hogy állandó jelleggel csak 2014-ben térhet vissza a WTCC mezőnyébe. Idén vagy a német Porsche Carrera Cup-ban állna rajthoz azzal a csapattal, melynél a SEAT Leon kupában is szerepelt - tőlük olyan ajánlatot kapott, hogy tesztelni is tudna -, vagy az ETCC-ben versenyezne egy kupás Leonnal, ezt azonban visszalépésnek érezné. Az ETCC-nek idén öt hétvégéje lesz, ebből hármat a WTCC betéteseményeként rendeznek meg.