A Renault-nál nem lustálkodnak mostanában. Még csak pár hónapja mutatták be az új Cliót, januárban pedig a szabadidő-autó változatáról, a Capturról is lehullott a lepel. Most pedig a Scénichez nyúltak hozzá, a Mégane-alapokra épített egyterű megjelenését a Clióval elkezdett új arculathoz igazították. Pedig a Scénic alig több mint egy éve esett át egy átfogó frissítésen, amit a hazai menetpróbán annak idején mi is alaposan kiveséztünk.
A mostani frissítés egyik legfőbb újdonsága az XMOD nevű, terepjárós jegyekkel ellátott, de azért továbbra is fronthajtású változat bevezetése. Ez a némileg megemelt futóművű, fényezetlen műanyag védőelemekkel körbevett Scénic technikailag megegyezik a többi Scénickel egy kivétellel: ebben debütál a Renault új kipörgésgátló rendszere, az Extended Grip (megnövelt tapadás).
Egy forgókapcsoló segítségével három állás közül lehet választani: Road módban normál kipörgésgátlóként működik a rendszer, Loose Ground módnál az első kerekek fékezgetését és a motor nyomatékának korlátozását a csökkent tapadású útburkolathoz igazítja a rendszer, az Expert módban nem korlátozza a motor nyomatékát, csak a fékek használatával próbálja az elpörgő kerekeket megfékezni a vezérlő elektronika.
Belül új kárpitok és kellemesebb anyagok jelentek meg, és bevezették a Clióban már látott R-link nevű érintőképernyős fedélzeti menürendszert is. A motortérben az új, elődjénél 15 százalékkal takarékosabb, 130 lóerős benzines turbómotor az újdonság.