Évtizedek óta majdnem változatlan formában készül a Land Rover Defender, most olyat tettek vele, amire még nem volt példa a gyártó történetében. A terepjárók egyik ikonja elektromos hajtásláncot kapott, hogy a mérnökök kiderítsék, villanymotorral és akkumulátorral romlanak-e a terepképességek.
Az első tesztek azt mutatják, hogy nem: a Defendert 95 lóerős, 330 Nm csúcsnyomatékú villanymotorral szerelték fel, az önmagában 410 kilós lítium-ion akku 27 kWh-s. Az alternatív Defender 110 egy mázsával nehezebb a dízel változatnál, hatótávolsága a több mint kéttonnás üres tömeg miatt 80 kilométer egy feltöltéssel.
Ez nyilvánvalóan túl kevés a mindennapi használathoz, a jó hír viszont az, hogy az összkerékhajtást és a differenciálzárat is megtartotta az autó, így terepen nem kell kompromisszumot kötni. Az érzékeny elektromos technológia ellenére 80 centi mély vízen is simán átgázol a Defender. A prototípusok Genfben is bemutatkoznak.