Az első Porsche négykerék-kormányzással

porsche 911 gt3
Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon bemutatkozott az aktuális 911-es eddigi sportosabb változata. Ez az első GT3-as, amihez nincs kézi váltó.
Vágólapra másolva!

Forrás: Porsche

Két évet kellett várni rá, hogy a 991-es kódjelű 911-esből is elkészüljön a könnyített és erősített sportváltozat, a GT3-as. Kívülről a normál 911-esektől a 4,3 centiméterrel kiszélesített hátsó sárvédők, a hatalmas, fix hátsó szárny, a módosított lökhárítók, a középen kivezetett dupla kipufogó, a speciális, egycsavaros rögzítésű 20 colos kovácsolt felnik és az egyedi színek különböztetik meg, és ez az első Porsche, amely teljesen LED-es fényszórót kapott. A másik újdonsága a négykerék-kormányzás, a hátsó kerekek a sebesség függvényében az elsőkkel megegyező vagy eltérő irányba mozdulhatnak el.

Forrás: Porsche

A hathengeres, 3,8 literes szívó bokszermotor a Carrera S motorján alapul, de alig van közös alkatrésze vele: ebben könnyített főtengelyt, kovácsolt dugattyúkat és titán hajtókarokat használnak, így a maximális fordulatszám már eléri a 9000-es értéket. Jelentősen, 75 lóerővel nőtt a teljesítmény a Carrera S-hez képest (475-re), így 0-100 km/h-ra csak 3,5 másodpercig tart a gyorsulás, a végsebesség pedig eléri a 315 km/h-t. A Porsche szerint 7:30 alatti köridőre képes a Nürburgring Nordschleifén a GT3, ez 10 másodperccel jobb, mint az elődjénél.

Forrás: Porsche

Nem biztos, hogy örülni fognak a GT3-törzsvásárlók, de az új generáció már nem lesz elérhető kézi váltóval, csak a duplakuplungos automatizálttal. A PDK-t alaposan átdolgozták a normál 911-esben használthoz képest, rövidebb lett az áttételezése, és a váltások is gyorsabban történnek, még a váltófülek is rövidebb úton mozognak. Újdonság, hogy a két váltófület egyszerre meghúzva lehet üresbe tenni a váltót. A váltóból egy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművön keresztül érkezik meg a hátsó kerekekhez a motor ereje, a motort aktív motortartó bakok tartják a hátsó tengely fölött.