A Ferrari F1-es versenyzőivel, Alonsóval és Massával kifejlesztett LaFerrari minden idők leggyorsabb széria Ferrarija. Hibrid hajtású, a szárnyai mozognak, az ülését méretre készítik, és a karosszériája négyféle szénszálból áll.

 

További képekért kattintson a fotóra!Forrás: Ferrari

 

A Genfi Autószalon legjobban várt újdonságáról is lehullt a lepel. A Ferrari Enzo utódját meglepetésre egyszerűen LaFerrarinak hívják, Luca di Montezemolo, a Ferrari elnökének a genfi premieren elmondott beszéde szerint azért, mert "ez az autó a maximális kifejezése annak, ami a céget definiálja - a kiválóságnak".

 

 

 

A 499 példányban készülő, 360 millió forintba kerülő LaFerrari formáját nem a Pininfarinánál, hanem házon belül tervezték, a 4,7 méter hosszú, 1,99 méter széles, és 1,16 méter magas karosszéria teljes egészében szénszálas anyagból készül. Azonban nem is egy-, hanem rögtön négyféléből, mindet a Forma-1-es csapat kemencéjében sütik készre. Azért kellett négyféle karbonszálas anyag, hogy a kritikus pontokra a megfelelő szilárdságút tehessék. A hátsó tengelyre a tömeg 59 százaléka jut, az üres tömeg csak 1255 kg. Első ízben alkalmaztak aktív aerodinamikai elemeket utcai Ferrarin, a padló alatti diffúzorokat, a légterelő rendszereket és a hátsó szárny állását is a mindenkori sebességhez és a szükséges leszorítóerőhöz állítja be a kocsi vezérlőelektronikája. 

 

További képekért kattintson a fotóra!Forrás: Ferrari

 

Egy egységet képez a karbonvázzal a két ülés és az akkumulátorok mélyre tett tárolóhelye, így nemcsak a lehető legkönnyebb, de a legmerevebb is lett a karosszéria. Ahogy a Forma-1-ben, a leendő tulajdonosokról méret szerinti ülést készítenek, amelyet aztán fixen építenek be. Hogy a vevőn kívül más is kényelmesen vezethesse az autót, arról a kormány és a pedálok állíthatósága gondoskodik. A vezetési helyzet majdnem olyan, mint egy együléses formula autóban, többek között ennek kialakításakor is figyelembe vették Fernando Alonso és Felipe Massa véleményét.

Első esetben kapott hibrid hajtást egy utcai Ferrari, a HY-KERS rendszer akkumulátorait ugyanott állítják össze, mint a Forma-1-es Ferrari F138 KERS rendszerének akkumulátorait. A 9250-ig pörgethető 6,2 literes V12-es benzinmotor 800, a duplakuplungos váltóhoz kapcsolt villanymotor 163 lóerőt teljesít, így a kombinált csúcsteljesítmény 963 lóerőre jön ki, a kombinált csúcsnyomaték pedig 900 Nm-nél magasabb.

 

További képekért kattintson a fotóra!Forrás: Ferrari

 

Összehasonlításképp, a hibrid vetélytársak közül a McLaren P1 916 lóerőt és 980 Nm-t, a Porsche 918 Spyder 770 lóerőt és (túltöltéssel) 948 Nm-es nyomatékot tud felmutatni. Mindhárom kocsi 3 másodpercnél hamarabb gyorsul fel 100 km/h-ra, a 300 km/h-hoz a Ferrarinak 15, a McLarennek 17 másodpercre van szüksége álló helyzetből. A LaFerrari 1:20-as köridőre képes a gyár fioranói tesztpályáján, ezzel az F12 Berlinettára három, a régi Enzóra öt másodpercet ver rá, és csak 25 másodperccel marad el a F1-es autóval felállított körrekordtól.

Különleges vezérlő elektronikája révén a LaFerrari nemcsak lassuláskor és gázelvételkor tölti az akkumulátorait, hanem akkor is, amikor a benzinmotor nyomatéka nem vihető át teljes egészében az aszfaltra, például kanyarban. Ilyenkor a benzinmotor által termelt felesleges nyomatékot árammá alakítják és a mindössze 60 kilogrammos lítium-ion akkumulátorban tárolják. Bár a rendszer képes lenne rá, a Ferrari szándékosan úgy alkotta meg a LaFerrari hajtásláncát, hogy tisztán elektromos módban ne lehessen használni. Később azonban a jövő Ferrarijaiban ez is benne lesz.

 

További képekért kattintson a fotóra!Forrás: Ferrari

 

Ha nem vették volna ki ezt a funkciót a csúcsmodellből, akkor a szén-dioxid-kibocsátást 330-ról 220 g/km-re lehetett volna leszorítani a gyár szerint. A Ferrari a Magneti Maerllivel fejlesztette ki a két villanymotort, amelyek közül az egyik a hátsó kerekeket, a másik a segédberendezéseket hajtja. Egyelőre nincs fotó az utastérről, de a sajtóanyag szerint szinte minden funkciót (ablaktörlő, fényszóró, váltó, irányjelző) a kormánykerékre integráltak, akárcsak a 458 Italia esetében.