A New York-i Autószalonon bemutatkozott a Kia Soul második generációja, amely jobb minőségű és tágasabb, mint elődje, ráadásul ez az első autó androidos menürendszerrel.

Forrás: Kia

A régi, 2008-ban bemutatott Soullal a Kia megpróbált egy életstílus autót létrehozni, valami olyasmit, amivel a Mininek és a Volkswagen Beetle-nek állíthattak volna konkurenciát, Azonban a vásárlók nem igazán haraptak rá a kocsira, mivel sem a belső minősége, sem a vezethetősége nem volt kimagasló. Ezért szokatlanul hamar, alig több mint négy év után váltja le a Kia, ez még koreai mércével is rövid modellciklusnak számít. Az új Soul kívülről akár ráncfelvarrásnak is tűnhet, mivel nagyon hasonlít a régihez.

A Kia kaliforniai dizájnstúdiója a Trackster tanulmányautó formáját próbálta átültetni a szériamodellbe, erre utalnak a hasonló fényszórók, a szinte változatlanul átvett hűtőrács és műszerfal, valamint a függőleges hátsó lámpák mintája is. Persze a Soul kevésbé radikális, három helyett ötajtós, és a kerékjáratai sincsenek annyira kiszélesítve, mint a tavaly leleplezett Tracksternek.

Forrás: Kia

A Soul II új padlólemezre épül, amely hosszabb, szélesebb és merevebb a réginél, a tengelytáv több mint két centimétert bővült. Karosszériája 66 százaléka nagy- és ultranagy szilárdságú acélokból áll, amelyek révén 29 százalékkal merevebb és valamivel könnyebb is lett a Soul. Keskenyebbre vették a feketére fújt A-oszlopot, hogy javítsák a kilátást, és a beülést is könnyebbé tették azzal, hogy alacsonyabbra tették az üléseket, mint korábban.

Forrás: Kia

Minden irányban jóval tágasabb lett a kabin a gyár szerint, a több hangszigetelő anyagnak hála az utastér zajszintjét is 3 decibellel csökkentették. Az előd kőkemény műanyagjai helyett végre puha tapintású anyagokat használtak a műszerfalon, a felárért rendelhető, 8 colos kapacitív színes érintőképernyőn egy Android alapú menürendszer fut. Amerikában 1,6 és 2,0 literes benzinmotorral lehet majd megvenni a Soult, Európában 1,6 vagy 1,7 literes dízelmotorok is elérhetőek lesznek.