Korábbi kémfotók már elárulták, hogy milyen lesz az új Citroën C4 Picasso, de a formán kívül is vannak érdekességei az egyterűnek. Például kisebb, mégis tágasabb.

Akkor lehetett volna igazán sokkoló a Citroën új egyterűjének formavilága, ha korábbi kémfotók nem lövik le a poént. De lelőtték, így már hetek óta nem titok, hogy teljesen újszerű és szokatlan front résszel és kicsit golfos hátsóval készül a C4 Picasso következő generációja, amely Technospace néven Genfben is bemutatkozott.

Forrás: Citroën
Olyan, mint a Robotzsaru, de talán pont ettől lesz sikeres
(A képre kattintva galéria nyílik!)

Az egyterű 4430 milliméter hosszú, 1830 milliméter széles és 1610 milliméter magas, vagyis 40 milliméterrel rövidebb és 50 milliméterrel alacsonyabb a kifutó modellnél. Ennek ellenére tágasabb utastérrel és csomagtartóval érkezik, amely úgy lehetséges, hogy a tengelytáv 55 millimétert nőtt (most 2785 mm), az első nyomtáv pedig 82, a hátsó 31 milliméterrel lett szélesebb.

Forrás: Citroën

A csomagtartó 40 literrel több cuccot nyel el, alaphelyzetben 537 literes, amely 100 literrel növelhető a második sor előremozgatásával (a székek különállóan is variálhatók). Jobb minőségű anyagokat használtak fel a kabinban, alapáras lett egy 7 colos érintőképernyő, amelyről nemcsak a navigáció, hanem a klíma is vezérelhető. Fölötte egy még nagyobb, de nem érintős 12 colos panel kapott helyet, ez a kijelző jeleníti meg az összes vezetéssel kapcsolatos információt. Az új C4 Picasso az EMP2 padlólemezre épül, amely nagyszilárdságú acél és alumínium keveréke, segítségével 70 kilóval csökkent az üres tömeg. További 70 kilót nyertek a mérnökök az alumínium motorháztetővel és egyéb könnyűsúlyú alkatrészekkel, így a teljes tömegcsökkenés az elődhöz képest 140 kilogramm.

Forrás: Citroën

A gyártó szerint a C4 Picasso az első kompakt egyterű, amely kevesebb mint 100 gramm szén-dioxidot bocsát ki hagyományos belső égésű motorral. Ez lenne a 92 lóerős e-HDi 90 Airdream változat új hatfokozatú robotizált váltóval, 98 grammos szén-dioxid-kibocsátással és 3,8 literes átlagfogyasztással. Egy 114 lóerős dízellel, illetve két benzinessel, a 120 lóerős VTi 120-szal és a 156 lóerős THP 155-tel is rendelhető a C4 Picasso. Hamarosan érkezik a hétüléses Grand C4 Picasso is.