A Lotusra épülő Detroit Electric végsebessége 249 km/h, ezzel rekorder a szériagyártású elektromos autók között.

Forrás: Detroit Electric

A Detroit Electric első modellje, a 135 ezer dollárba kerülő SP:01 a 109 ezer dolláros Tesla Roadsterhez hasonlóan egy Lotus modellre épül, de nem az Elise-re, hanem az Exige-re. Azért választják előszeretettel a Lotusokat kiindulási alapnak a villanyautó gyártók, mert a brit sportkocsi híresen könnyűek, ezért még akkumulátorral sem válnak túl nehézzé.

Forrás: Detroit Electric

Az SP:01 akkumulátorokkal is alig több egy tonnánál (1067 kilogrammot nyom), így nem csoda, hogy a 201 lóerős, 225 Nm-es nyomatékú villanymotorja nagyon dinamikusan mozgatja: 0-100 km/órára 3,7 másodperc alatt gyorsul fel (ez megegyezik a Tesla értékével), a végsebessége pedig 249 km/h, míg a Tesláé csak 200 km/h. Szokatlan egy villanyautótól, hogy kézi váltóval szerelik, az SP:01-ben a Lotus hatfokozatúja dolgozik, azonban az ötöst és a hatost kivették belőle.

Forrás: Detroit Electric

A padlólemez, a szélvédő, az ajtók, és a külső tükrök a Lotusból származnak, a többi karosszériaelemet szénszálas műanyagból készíti el a Detroit Electric. A 37 kWh-s akkumulátorok állítólag több mint 300 kilométeres hatótávot biztosítanak az autónak, és a töltésük is csak 260 percet vesz igénybe. Áramszünet esetén jól jöhet, hogy a kocsit akár áramforrásként is lehet használni a házban, ha a tulajdonos megrendelte az otthoni töltőrendszert.

Forrás: Detroit Electric

A 999 darabban készülő SP:01 mellé jövőre érkeznek az olcsóbb, nagy sorozatban készülő modelljei az új márkának. Egyelőre csak annyit lehet tudni róluk, hogy egy szedán és egy ferdehátú érkezik, mindkettő egy nagyobb gyártó egyik tömegmodelljére épül majd.