A svéd gyártó lendkerekes hibrid rendszere a Forma-1-eshez hasonlóan 80 extra lóerőt biztosít, a fogyasztást pedig a negyedével csökkenti.

Sikeresen zárta a Volvo az új lendkerekes hibrid rendszer tesztelését egy négyhengeres turbómotorral szerelt S60-asban. A prototípusban a hátsó tengelyhez építették be a svéd kormány támogatásával, az SKF-fel közösen kifejlesztett lendkereket, amelynek különlegessége, hogy szénszálból készül. A 20 cm átmérőjű, és mindössze 6 kg tömegű lendkerék vákuumban forog (percenként 60 ezerszer), hogy minél kisebb legyen a súrlódása. Lassításkor a benzinmotor lekapcsol, és a mozgási energia a lendkerék forgásában tárolódik el, amelyet aztán az elinduláskor a jármű gyorsítására újra fel lehet használni egy speciális erőátviteli rendszerrel.

Forrás: Volvo

Lehetséges kombinálni a két hajtásmódot, ilyenkor összkerékhajtásúvá, és igen gyorssá válik az S60-as, a százas sprintet mindössze 5,5 másodperc alatt teljesíti. A rendszer leginkább városi forgalomban előnyös, mivel korlátozott az az idő, ameddig a lendkerék forogva képes energiát tárolni. Városban, ahol gyakoriak a megállások és az elindulások, nagyon hatékony a KERS, mivel a mérések alapján akár 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztással üzemelhet a benzinmotor a hasonló menetteljesítményeket biztosító hathengeres turbómotorhoz képest. A Volvo szerint lehetséges, hogy a benzinmotor a szabványos európai mérési ciklus időtartamának felén állva maradjon, kíméletes vezetési stílus mellett.