Nincs itt semmi látnivaló! - Skoda Superb-menetpróba

2013.05.27. 9:37

Olyan másfél év múlva itt a vadonatúj Skoda Superb, szóval senki ne csodálkozzon, hogy az aktuális ráncfelvarrást nem vitték túlzásba. Kicsit pofásabb, takarékosabb és drágább a hátul még mindig döbbenetesen tágas autó, a forradalom később lesz.

Forrás: [origo]
A frissített Superbbel nem erőltette meg magát a Skoda, de nem is kellett: másfél év múlva itt a vadonatúj modell

Őszintén szólva, nehéz lázba jönni egy olyan menetpróbától, amelyen frissített Skoda Superbet mutatnak be. Durván másfél év múlva itt a vadonatúj generáció, az autóiparban az ilyesmi tényleg csak egy szempillantás, senki nem gondolhatja, hogy ilyenkor komoly változtatások történnek egy autón. Jó, a présgépeket átállítják kicsit, hogy a külső változzon, de egy új orrtól és hátsó résztől valószínűleg nem lesz jobb egy autó. És szerencsére rosszabb sem, ami egy friss vevőelégedettségi felmérés tükrében pazar hír a Skodának.

A Superb a facelift előtt is nagyon kellemes autó volt, akkora hátsó lábtérrel, hogy a bevállalósak akár kisebb focipályát is kialakíthatnak az első ülések mögött. Amikor ilyen adottságai vannak egy autónak, akkor egy frissítéssel nem lehet elrontani semmit, és nyilván nem is pazaroltak túl sok energiát az egészre, amikor maholnap itt a teljesen új modell. A magyar újságírócsapatban nem is láttam senkin az izgalom jeleit, amikor reggel hétkor, kocsival elindultunk a bécsi bemutatóra.

Forrás: [origo]
Elég hirtelen érnek véget a hátsó lámpák, de így nem kellett éleket vasalni a csomagtartóba

Tulajdonképpen az egész út legizgalmasabb pillanata az volt, amikor már Ausztriában, az A4-esen belefutottunk egy kitereléses ellenőrzésbe. Persze, hogy a sógorok nagy lendülettel félre is állították az egyik magyar rendszámos (még az aktuális, vagyis a facelift előtti) Superb kombit, és lazán ki is osztottak egy 120 eurós büntetést. Nem tetszett nekik, hogy az autópálya-matrica gondos felragasztás helyett a parkolójegytartóba volt tűzve, a mondás szerint a kamerák így nem veszik észre. Ez nyilvánvaló hülyeség, de a szabály egyrészt tényleg ragasztást ír elő, másrészt ők a rendőrök, aki meg akadékoskodik, később 3000 eurót is fizethet. Szóval óvatosan a parndorfi kiruccanásokkal.

Forrás: [origo]
Sok hűhó egy új hűtőrácsért és emblémáért, a vezetési élmény ugyanolyan kellemes, mint volt

A sajtótájékoztató sem volt mindennapi: nagyban nyomogatom a laptopot, mások (talán a franciák és finnek voltak még velünk) a sokadik pogácsát és narancslét tömik magukba, amikor hirtelen elkezd valaki mormogni az új Superbről. Ezeket a fejtágítókat általában komolyan szokták venni, most a gyári ember ledarált mindent öt perc alatt. Mire becsuktam a laptopot, már vége is volt az egésznek - nem állítom, hogy ez amúgy nem esett jól.

Forrás: [origo]
Azért Superb, mert három LED-es csík van a hátsó lámpában. A Rapidnak egy, az Octaviának kettő ilyenje van

Elöl az A oszlopig újult meg a Superb, megkapta az aktuális márkaarculatba illő hűtőrácsot és emblémát, illetve kicsit alakítottak a lámpákon, a géptetőn és a lökhárítón. Forradalom? Az nincs. Elegánsabb lett? Talán egy kicsivel. Hátul csak a lámpákat és a lökhárítót modernizálták, a szedánnál például ügyesen kikerülték a Rapidról és az Octaviáról már ismert, a csomagtartóba vasalt él alkalmazását. A Superben a lámpákat vágták el úgy, mintha hirtelen elfogyott volna az anyag, így a lámpák széle adja az éleket is. Alulra tettek még egy krómcsíkot is - hát, maradjunk annyiban, hogy a kombi formája harmonikusabb, szerethetőbb lett.

Forrás: [origo]
Na, kinek szúr szemet az új kormánykerék? Más nem nagyon változott a kabinban

Az utastérben annyira nem történt semmi igazán látványos, hogy még a bajuszkapcsolók is ugyanazok, mint a mi kettes Octaviánkban, a finomabb tapintású (az új Octaviából egyébként már ismert) kallantyúkat későbbre tartogatják. Persze, lecserélték a kárpitokat, új a kormánykerék, sőt még a bal hátsó ajtóban is elrejtettek egy esernyőt, de ha nem mondják előre, nem biztos, hogy észreveszem ezeket. Az extralistára felkerült az automatikus parkolósegéd legújabb változata, amely a merőleges parkolóhelyekre való betolatásnál is segít. Aki adaptív tempomatot, ráfutásgátlót, holttérfigyelőt, sávtartót vagy hasonlókat szeretne, annak meg kell várnia a következő Superb-generációt, ezeket még nem pakolták be az autóba.

A kulcsosztásnál csúnyán elbambultunk a kollégával, így az lett, hogy a kombiban és a szedánban is a 160 lóerős, 1,8-as turbós benzinest próbálhattuk ki, először hétfokozatú DSG, majd hatfokozatú kézi váltóval. Tényleg nem lehet ezt túlragozni, a frissített Superb pont olyan vezetési élményt nyújt, mint az elődje: a futómű nyugodt, kényelmes autózásra van hangolva, autópályán a nyugalom szigete a Superb. Kanyargós útszakaszokon kissé esetlenül, nehezebben mozog, de kötve hiszem, hogy bárki élményautónak vesz Superbet, szóval nincs ezzel semmi gond. A DSG és a kézi váltó is pont olyan, mint volt, aki lusta, de azért autót cserélne, nyugodtan megspórolhatja a tesztvezetést.

Forrás: [origo]
Az 1,8-as turbós benzines kétszer is jó volt, DSG-vel talán lustább egy kicsit

A stop-start rendszerrel (1.4 TSI és minden dízel), fékenergia-visszanyeréssel és váltóáttétel-módosítással derekasan csökkentettek egyébként a flotta fogyasztásán és károsanyag-kibocsátásán, van olyan típus, amely 19 százalékkal spórolósabb az elődnél. A legtakarékosabb az 1.6 TDI CR GreenLine változata (105 LE), amely a katalógusadatok szerint 4,2 litert fogyaszt. A kétliteres dízel 140 és 170, az 1,4-es TSI 125 lóerővel rendelhető, és ezen kívül szerepel még a kínálatban a 200 lóerős, kétliteres benzines turbómotor, illetve a 3,6 literes, 260 lóerős V6-os. DSG, 4x4, van minden. Ami az árlistát illeti, volt egy minimális emelés: az 1,4-es TSI-vel 6,4, az 1,6-os dízellel 6,6 millió forintért vihető haza a Superb, a kombi felára 300 ezer forint.

Forrás: [origo]
Nini, egy esernyő! Ez egy igazán aranyos és praktikus ötlet, a bal hátsó ajtóban rejtették el

Minden szép és jó, de azért nem lepne meg, ha a potenciális közönség inkább megvárná az új generációt.