"Jelenleg nincs napirenden a terület alapú rendszámok bevezetése" - válaszolta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) sajtóosztálya arra a kérdésünkre, hogy jelenleg hol tart a tavaly nyár végén megszellőztetett program. Akkor azt nyilatkozta Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára, hogy még 2012-ben döntés születhet a területi (megye, járás) alapú rendszámokról. Az akkori tervek szerint a jelenleg is használt három betű és három számból álló rendszámokat több lépcsőben cserélték volna le: elsőként az újonnan forgalomba helyezett járműveken jelentek volna meg, második lépcsőben az adásvétel alapján gazdát cserélő autók következtek volna, a fennmaradó rendszámok cseréjét pedig a hatóságok előtti eljárásokkal, jellemzően az időszakos műszaki vizsgákkal kötötték volna össze.
A jelenlegi rendszámok lecserélését a NFM korábban azzal indokolta, hogy "a területi rendszám alapján a gépjárműhöz azonnal és össze nem téveszthető módon hozzá lehet rendelni aktuális nyilvántartási helyét, üzembentartója lakóhelyét". Egy korábbi, Nemzetgazdasági Minisztériumban készült anyagban évi 12 milliárdnyi bevétellel számoltak a rendszámok lecseréléséből. Jelenleg 8500 forintot kell fizetni egy pár új rendszámért az okmányirodákban, ehhez jön még hozzá a regisztrációs matrica 1550 forintos díja. Az új rendszámhoz új forgalmit és törzskönyvet is gyártanak az okmányirodákban 6-6 ezer forintért 585 forintos érvényesítő címkével megfejelve.