A BMW a fogyasztásmanipulálás bajnoka

2013.05.29. 12:42

Egy felmérés szerint átlagosan 25 százalékos az eltérés az autók katalógusaiban szereplő fogyasztási adatok és a valóság között. A német prémiummárkák a leginkább pontatlanok.

Az International Council on Clean Transportation (ICCT) felmérése megállapította, amit egyébként midenki tud: az autók katalógusaiban szereplő fogyasztási értékek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Az ICCT szerint a valós fogyasztás átlagosan 25 százalékkal magasabb az ígértnél, egy évtizeddel ezelőtt a különbség még csak tízszázalékos volt.

Az adatgyűjtésben összesen félmillió magán és céges autó vett részt, az eredmények szerint a német prémiummárkák járnak élen a fogyasztási adatok feltupírozásában. A legnagyobb különbséget a BMW-nél mérték, 30 százalék volt az eltérés a katalógus és a valóság között, második helyre az Audi került 28 százalékos differenciával. A Mercedes-Benz autóinál 26 százalék volt a különbség.

A legpontosabban, de még így is 15 százalékos eltéréssel a Toyota tüntette fel a fogyasztási adatokat, a PSA és a Renault autói 16 százalékkal fogyasztanak többet az ígértnél. Az ICCT szerint nem véletlen, hogy éppen a német márkák harcolnak legerősebben az új tesztrendszer bevezetése ellen.