Napi félmillióért járhatsz Dzsudzsák-Lamborghinivel

2013.06.04. 18:30

A focista Aventadorához hasonló szupersportkocsit elméletileg bárki kibérelhet egy hétvégi rokonlátogatásra. Igaz, külföldről, és nem olcsón - különösen, ha összetörik.

Forrás: MTI/Lakatos Péter
Dzsudzsák autóját valószínűleg Ausztriában fogják megjavítani, az eleje és a fara is összetört

Az első hírek szerint bérelte Dzsudzsák Balázs azt a Lamborghini Aventadort, amellyel vasárnap édesanyjához látogatóba indulva balesetet szenvedett az M3-as autópályán. Nemrég azonban feltűnt egy bécsi autókozmetikai cég magyar alkalmazottja, aki a Blikknek azt állította, valójában megvásárolta a válogatott labdarúgó a használt szupersportkocsit, és egy közös fényképet is mellékelt bizonyítékként az átadásról. Az újonnan 312 ezer eurós (átszámítva 92,3 millió forintos) Aventadort mindössze két éve gyártják, így még használtan sem mozog azon az árszinten, amit a legtöbb halandó valaha is össze tudna kuporgatni. Még az autókölcsönzők is így vannak ezzel, amelyek Magyarországon egyáltalán nem, és Ausztriában is csak elvétve kínálnak hasonló típust bérlésre - inkább még a régebbi Lamborghinikkel próbálják ledolgoztatni beszerzési és fenntartási költségeiket.

Egy osztrák cég, a Prestige Gallery azonban felvette kínálatába a 700 lóerős, pokoli menetteljesítményekre képes (álló helyzetből 200 km/h-s sebességre mindössze 8,4 másodperc alatt felgyorsuló) Aventadort. Naponta 1990 eurót (átszámítva 590 ezer forintot) kérnek a vezetésért, aki viszont legalább háromnapos hosszú hétvégére indul vele, napi 1490 euróból (441 ezer forintból) is kihozhatja a szórakozást. A kölcsönzés feltétele a legalább 25 éves életkor és természetesen az érvényes jogosítvány, Ausztria, Németország és Svájc területén kívülre azonban csak külön engedéllyel lehet kivinni az autót.


Évek múlva bukkanhat fel egy-egy Aventador Spyder a kölcsönzőknél - még Murciálago is alig van

Igen ám, de mint sok híres focista esete is illusztrálja, nem minden átlagos rutinú, de bevállalós sofőr tud kordában tartani ekkora teljesítményt. Mi történik baleset esetén? Minden bérleti konstrukciónál tekintélyes összegű kauciót kell letenni, ami a Prestige Gallery esetében 7500 euró, azaz 2,2 millió forint. Ez a casco biztosítás önrészét fedezi, de nem jelenti azt, hogy ne vasalhatnánk be jogi úton még nagyobb összeget a bérlőn, ha a szerződésben tiltott körülmények között töri össze az autót. Ilyen eset az ittas vezetés mellett a versenyzés, és például a terepezés - mint az interneten terjedő videók tanúsítják, nagy az isten állatkertje. Arra is kötelezik a bérbevevőt, hogy extrém időjárási körülmények között, jégesőnél, hózáporban, viharban helyezze biztonságba az autót, erre alkalomadtán egy benzinkút is megteszi. Természetesen a lopásveszély miatt a biztonságos tárolás is feltétel, a későbbi zűrök elkerülésére érdemes jó alaposan áttanulmányozni az apró betűs részeket.

Más esetekben külföldre kell ugyan zarándokolni azért, hogy a vezethessünk egy-egy izgalmas sportkocsit, de a teljes ügyintézés itthonról történik, a kiutazást és a szállásfoglalást is beleértve. Ilyen túrákat szervez például az Aaramu Travel Olaszország legszebb útjain, egy másik iroda, a Mortavel pedig öt Ferrarit (három darab F430, egy 599 GTB Fiorano és egy 612 Scaglietti) tud külföldi partnerénél közvetíteni napi 540-945 ezer forintért, míg a háromnapos bérletért típustól függően összesen 1485-2538 ezer forintot kér. Aki olcsóbban szeretne csodás motorhangot hallgatni, választhat Maserati Grand Turismót (napi 486 ezer), vagy ha nem zavarja a négyajtós limuzinforma, Quattroportét már 297 ezer forinttól, ha viszont a pénz nem akadály, érdemes inkább Lamborghinit nézni. A Gallardo napi 540, a Murciélago pedig 918 ezer forinttól vihető el, a naponta megtehető maximális távot azonban ezeknél a típusoknál 100 kilométerben limitálják - e fölött kilométerenként akár 2200 forintot is kiszámlázhat a kölcsönző. Ezt visszaadáskor a kaucióból vonják le csakúgy, mint az esetleg hiányzó üzemanyag árát (teli tankkal adják és kérik vissza a kocsit), sőt a kisebb sérülések költségeit, vagy a késés óradíját is ebből rendezik. A biztosítás önrésze is tetemes, típustól függően 8,8-26 millió forint, a legalább 21 éves és egyéves jogsival rendelkező bérlőn kívül csak felárért vezethet második sofőr.


A használat mellett a tárolás részleteit is előírhatja a bérbeadási szerződés. Magas a casco önrész

Hasonló összetételű járműparkkal és szerződési feltételekkel, de valamivel olcsóbb napidíjon ad bérbe a Próbavezetés.hu weboldalt üzemeltető cég, csak épp nem külföldön, hanem itthon. Náluk a Maserati Grand Turismo S és a kissé öregedő, de így is nagyon izgalmas és nyitottként is választható Ferrari F430 napi 330 ezer forint plusz áfa áron vihető el hárommilliós kaució mellett, a Murcielagót azonban nem adják ki ilyen konstrukcióban. Igaz, nem is ezt keresik igazából az ügyfelek, hanem az tizedennyiből kihozható próbautakat, amelyeken oktató mutatja be a jármű kezelését, és fékezi meg az eszetlen ámokfutást.

A rövid körök 7-8, a közepesek 14-16, a hosszúak pedig 32-34 kilométeresek, ezek a Ferrarik és Maseratik esetében 30, 50 illetve 95 ezer forintba kerülnek. Lamborghini csak a kis és közepes körre vihető (44, illetve 82 ezer forint plusz áfáért), az előre kijelölt útvonalak mellett felárért esküvő, születésnapi buli vagy egyéb rendezvény helyszínén is megtartható a próbavezetés. Újabb pár ezerért nemcsak emléklapot, hanem a sportkocsi motorháztetején vagy utasterében pózolós fotót is rendelhetnek az alkalmi pilóták. De inkább így tegyen szert az ember némi hírnévre a közösségi oldalakon, mint egy trélerre felcsörlőzött Lambo-ronccsal a tévéhíradóban.