A legszebb Opel évek óta

2013.08.21. 12:34

Az Opelek új formavilágát alapozza meg a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Monza tanulmány.

Frankfurtban feltámad az 1978 és 1986 között gyártott Monza kupé, a tanulmánnyal a márka új stílusirányzatát vezetik fel. Az Opel szerényen az autózás jövőjeként emlegeti a modellt, de a tanulmányokkal kapcsolatban, pláne ha hibrid hajtást kapnak, mindenki szeret nagyokat mondani.

A Monza formája az Insigniával debütált stílusirányzat továbbfejlesztése, továbbra is a lendületes ívek állnak a középpontban, de már hatékonysági szempontok figyelembe vételével. Az Opel többé-kevésbé azt akarja ezzel mondani, hogy a dizájn nem öncélúan mutatós. Vagy valami ilyesmit.

Forrás: Opel

Az új, agarakról mintázott Monza 4,69 méter hosszú és 1,31 méter magas, a küszöbök a hátsó kerékjárati ívek felé keskenyednek. A kupés külső ellenére 500 literes a csomagtartó, és a fejtér is kellemesen tágas, ezt úgy sikerült elérni, hogy a teljes vezetőhelyet 15 centivel lejjebb helyezték el a szokásosnál.

Forrás: Opel

Az ajtók a látványos megjelenés érdekében szárnyas kialakításúak, a kabinba újszerű műszer- és szórakoztató egységek kerültek. Ez sem véletlen egyébként, digitális kijelzőjével már a 35 évvel ezelőtti, eredeti Monza is megelőzte a korát. Az új Monzában ajtótól ajtóig nyúlik a vetítőfelület, amelyet igényei, illetve ízlése szerint szabhat testre a tulajdonos.

Forrás: Opel

Az információk mellett dekoratív elemek jelennek meg az összesen 18 LED-es vetítő segítségével létrehozott multifunkciós képernyőn, amely az Opel szerint világújdonság az autóiparban. Még háromdimenziós grafikák megjelenítésére is képes az autó, bár a szériaváltozatból ez az opció nyilván kimarad.

Forrás: Opel

A Monza modulszerű felépítése többféle hajtáslánc beépítését teszi lehetővé, a frankfurti tanulmányba az Ampera hibrid rendszerének továbbfejlesztése került azzal a lényeges különbséggel, hogy a belsőégésű motor benzin helyett sűrített földgázzal (CNG) tankolható. Teljesítményadatokat nem közölt az Opel.