Szellemautóval vagánykodott a Mercedes

Frankfurti autószalon, Mercedes stand, S500 intelligent drive, önmagát vezető autó
Vágólapra másolva!
A Mercedes frankfurti, show-elemekkel gazdagon fűszerezett sajtótájékoztatójának fénypontja az volt, amikor Dieter Zetsche, a vállalat első embere egy olyan S osztály hátsó ülésén ülve gördült be a színpadra, amelyet senki sem vezetett.
Vágólapra másolva!
A képernyőn az út során felvett belső kamerás felvételek mentek

Még több kép a galériában. Kattintsanak a képre! Fotó: Mudra László - Origo

Karl Benz felesége volt az első ember, aki hosszú útra indult egy automobillal, a Benz Patent-Motorwagennel. Bertha Benz 1888. augusztus 5-én a Mannheim és Pforzheim közötti több mint 100 kilométeres utat tette meg két fiával teljes titokban, sem a férjét, sem a hatóságokat nem tájékoztatta szándékáról. Ezzel beírta magát a történelemkönyvekbe. A 125 éves évforduló tiszteletére a Mercedes augusztusban az új S osztályból készített kísérleti járművel végigjárta az eredeti utat, a projekt különlegességét az adta, hogy az autó önmagát vezette, a bal első ülésen csak azért ült valaki, mert különben nem kaptak volna engedélyt a szövetségi államtól a kísérletre.

A képernyőn az út során felvett belső kamerás felvételek mentek

Még több kép a galériában. Kattintsanak a képre! Fotó: Mudra László - Origo

Mindezt attól a mérnöktől tudtam meg, aki a projekt egyik aktív közreműködője, és ott ült a kiállított autóban a frankfurti standon. Az egyedi jármű kívülről úgy néz ki, mint a többi S osztály, de a szélvédőbe épített sztereo kamerája sokkal nagyobb távolságra és nagyobb szögben lát.

Emellett szükség volt arra is, hogy a 106 kilométeres utat hihetetlen részletességgel betáplálják a speciális navigációs rendszerébe, minden úthibát, felfestési hibát, de még a közlekedési lámpák pontos helyzetét is.

A képernyőn az út során felvett belső kamerás felvételek mentek

Még több kép a galériában. Kattintsanak a képre! Fotó: Mudra László - Origo

Beépítettek egy közlekedési lámpákat figyelő kamerát a szélvédő tövébe, emellett az oldalra irányított radarokat is nagyobb hatótávolságúra cserélték. Csak így vált képessé az autó arra, hogy a bonyolult városi közeledésben, autósok, gyalogosok, biciklisták, villamosok között is el tudja magát vezetni. A mérnök elárulta, hogy azt a pár tíz méteres utat, ami alatt Zetsche úr begördült vele a frankfurti színpadra, egyedileg programozták be.

Dieter Zetsche Mercedes vezérigazgató a hátsó ülésről szállt ki az autó megállása után

Még több kép a galériában. Kattintsanak a képre! Fotó: Mudra László - Origo

A Mercedes sajtótájékoztatója két újdonságra volt kihegyezve, az A osztály terepjáró változatának tekinthető GLA-ra, és az új S osztályos kupé tanulmányra. Előbbi szinte pontosan úgy néz ki, mint az A osztály, csak kicsit magasabb. A feláras terepcsomaggal kap még magasabb futóművet, összkerékhajtást, és fényezetlen műanyag védőelemeket a karosszériájára.

Mercedes-Benz GLA

Még több kép a galériában. Kattintsanak a képre! Fotó: Mudra László - Origo

Az S osztály kupéja is láthatóan közel áll már a sorozatgyártáshoz, különlegessége, hogy egyáltalán nem hasonlít a négyajtós S osztályra, csak a fehér műszerfal formája emlékeztetett a testvérmodellre. A Mercedes egyébként hasonlóan látványos show keretében mutatta be az újdonságait, nem túlzás azt mondani, hogy a háromszintes pavilonban még a csillárról is lógtak az emberek a fél órás műsor alatt.