A Continental új automatizált pályán hajtja végre a személyautókra, terepjárókra és a kishaszongépjárművekre szánt gumiabroncsainak tesztelését.

A már 45 éve működő Contidrom tesztközpontban megnyitott 300 méter hosszú és 30 méter széles tesztcsarnok az AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) nevet kapta. Az alkalmazott technológia segítségével a téli és nyári abroncsok különböző tulajdonságait is tudják vizsgálni, a létesítményben a vezető nélküli tesztjárműveket 120 km/h sebességig tudják felgyorsítani. A Continental mérnökei a gumiabroncsok menet- és féktulajdonságait cserélhető, szabványos felületű útburkolati elemek segítségével, száraz és nedves körülmények között egyaránt tesztelhetik. Ezen felül a jégpályás tesztek számára egy különálló jégcsarnok áll rendelkezésre.

A Continental az első gyártó, amely egy adott helyszínen, az időjárástól függetlenül egész évben képes gumiabroncsteszteket elvégezni. A létesítmény évi 100 ezer fékteszt végrehajtására alkalmas. A tesztelésre használt különböző felületű útburkolati panelek a mérnökök igényei szerint, hidraulikus mozgatóelemek segítségével cserélhetőek, a csarnok hőmérséklete tetszés szerint szabályozható.

Részben sikerült kiiktatni az emberi tényezőt, egy teszt négy percig tartForrás: Continental

A Continental szerint az új részleg a laboratóriumi körülmények között lefolytatott vizsgálatok előnyeit ötvözi a szabadtéri pályákon lebonyolítható tesztekkel. Ennek köszönhetően közel hetven százalékkal javul az egyes vizsgálatok megismételhetősége, így a jövőben még pontosabb értékek állnak majd rendelkezésre a gumiabroncsok további fejlesztéseihez.

Az új részleg felépítése előtt a gumiabroncsok tesztelőinek több olyan tényezővel kellett számolniuk, amelyek bizonyos mértékben befolyásolhatták a végeredményeket. Ilyenek például a sofőrök reakcióideje, valamint a levegő és az útfelszín hőmérséklete.

A mérések során a hagyományos, száraz úton történő fékezési manőverek kivitelezése 100 km/h sebességről, a vizes úton történő megállás szabványos tesztelése pedig 80 km/h sebességről történik. A tesztpályán a fékezési manővereket különféle, a kerekekre és a járműre szerelt szenzorok érzékelik. Az egyes tesztek lefuttatása – ideértve az indulást, a gyorsulást és a fékezést is – összesen négy percet vesz igénybe. Az új csarnokban minden órában 15 teszt végezhető el, az automatizált tesztüzem éves kapacitása pedig akár a 100 ezres nagyságrendet is elérheti.