A Michelin ismét megrendezte a Levegőt az abroncsba! közlekedésbiztonsági kampányt.

Tíz nap alatt összesen 1068 jármű gumiabroncsának állapotát vizsgálták a szakemberek, az esetek mindössze 12 százalékában volt mind a négy abroncs megfelelő nyomásra beállítva.

18 százalékban kis eltéréseket, átmenetileg elfogadható értékeket mértek, amelyek nem veszélyesek ugyan, de a gumik élettartamát rövidíthetik. A vizsgált járművek 70 százalékán volt legalább egy, nem megfelelő légnyomással rendelkező, jellemzően alulfújt abroncs. A nem megfelelő abroncsok 85 százaléka veszélyes, 15 százaléka pedig nagyon veszélyes nyomásértéket mutatott, azaz utóbbi esetben akár 1 bart is meghaladó mértékben tért el a gyártó által előírt légnyomástól.

Forrás: Michelin

A futófelület kopottságával kapcsolatban pozitívak voltak a tapasztalatok, a vizsgált több mint négyezer abroncsból összesen 113-nak volt 2 mm alatti mintázati mélysége (a jogi szabályozás 1,6 mm-t ír elő). Az abroncsok általános műszaki állapotát vizsgálva a leggyakoribb probléma a futófelület rendellenes kopása volt, amely a rossz futómű-beállításból, a nem megfelelő centrírozásból, illetve a nem megfelelő guminyomásból fakadhat.