Terepjáró Maserati, farmotoros Twingo, új Corsa, Fabia és Qashqai – 2014 autós újdonságai, 2. rész

2014.01.04. 08:45

Története első szabadidő-autójával jelentkezik a Maserati, de a magyar vásárlóknak fontosabb hír, hogy 2014-ben már meg lehet vásárolni a Skoda Fabia és a Nissan Qashqai új generációját, továbbá az új Opel Corsa is bemutatkozik. 2014 autós újdonságai, 2. rész.

Lexus

A Lexus LF-NX lesz a márka kisebb szabadidő-autója és egyben az első turbómotoros autója isForrás: Lexus

2014-ben bemutatkozik az RC nevű, a BMW 4-es ellenfelének szánt középkategóriás kupé, amely a GS és az IS közös padlólemezén nyugszik, de alacsonyabb, szélesebb és rövidebb tengelytávú mindkettőnél. A négyhengeres hibrid hajtás vélhetően ebben is megjelenik majd, de választható lesz egy 3,5 literes, 318 lóerő teljesítményű szívó V6-os is, az RC-F jelzésű csúcsmodell hátsó kerekeit pedig egy 460 lóerős V8-as próbálja majd meg elfüstölni. Tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatkozhat be a 2013 őszén már két kiállításon, Frankfurtban és Tokióban is bemutatott LF-NX tanulmány szériaváltozata, amelyet aztán nyártól lehet majd megvásárolni. A Range Rover Evoque ellenfelének szánt, extrém külsejű kompakt szabadidő-autó lesz az első olyan Lexus, amely turbófeltöltésű benzinmotort kap. Az új, változó szelepvezérlésű és közvetlen befecskendezésű erőforrás kétliteres, teljesítménye valószínűleg meghaladja a 200 lóerőt. Ahogy azt a Lexustól már megszoktuk, ennek a motornak a takarékosabb alternatívája nem egy dízel, hanem egy benzines-hibrid hajtáslánc lesz.

Maserati

A 2011-es Maserati Kubang tanulmányra fog hasonlítani a LevanteForrás: Maserati

A 2014-ben centenáriumát ünneplő olasz prémiummárka jövőre mutatja be első szabadidő-autóját, amely a Porsche Cayenne közvetlen ellenfele lesz. A Levante nevű hobbiterepjáró kulcsszerepet kapott a vállalat azon tervében, hogy 2015-re évi 50 ezer autóra növeljék az eladásaikat, mivel a Porschék közül is a Cayenne fogy a legjobban. Már biztos, hogy a Maserati SUV-t Torinóban, a Mirafiori gyárban szerelik majd össze 2014 végétől, az üzemet közel egymilliárd euróból újította fel a FIAT konszern. A formailag a 2011-es Kubang tanulmányra hasonlító Levante a Jeep Grand Cherokee padlólemezére épül majd, de a motorok a Ghibliből és Quattroportéből ismerős darabok lesznek. Az alapmodellt a háromliteres biturbó V6-os hajtja majd 410 lóerővel, a csúcsot pedig a 3,8 literes biturbó V8-as jelenti 530 lóerővel. A legnépszerűbb motornak a Maserati és a Ferrari mérnökei által alkotott háromliteres, biturbó dízel ígérkezik, amelynek teljesítménye 275 lóerő, nyomatéka 600 Nm. Várhatóan nem a Grand Cherokee terepre optimalizált, hanem a Maserati saját, aszfaltra tervezett összkerékhajtása kerül majd a Levantéba, a nyolcfokozatú ZF automata váltó széria lesz.

Mazda

Lépcsős háttal, négyajtósként is megérkezik az új Mazda3Forrás: Mazda

Az év első felében megérkezik a négyajtós, lépcsőshátú Mazda3, de ennél sokkal izgalmasabb lesz az Alfa Romeóval közösen fejlesztett, negyedik generációs MX-5 őszi premierje. A kétüléses, nyitott japán sportkocsi alkatrészeinek csak a 40 százaléka lesz közös az Alfa Spiderrel, a motorok egészen biztosan különbözni fognak. Belépő motorként az új fejlesztésű, 130 lóerős 1,6-os Skyactiv szívómotort kínálják majd, de biztosan lesz egy erősebb, 1,8-as vagy kétliteres négyhengeres is. Bár egzotikus anyagokat (szénszál, magnézium) nem használnak a gyártásnál, a Skyactiv technológia miatt a kocsi tömege állítólag egy tonna alatt marad, ami jelentős, egy mázsás csökkenést jelent. Ez nemcsak a fogyasztásra, de a menettulajdonságokra és a gyorsulásra is jó hatással lesz.

2014 közepén bemutatkozik a vadonatúj Mazda2, amely elődeinél sokkal nőiesebb formájú lesz, amitől az eladások növekedését várják. Az év végén talán a Nissan Juke vetélytársának szánt CX-3-ast is megismerhetjük majd, amelyről azt pletykálják, hogy 30 centiméterrel lesz rövidebb a CX-5-ösnél.

Mercedes-Benz

A Mercedes C-osztály könnyebb és nagyobb elődjénél, megjelenése az S-osztályt idéziForrás: Mercedes-Benz

2014 egyik legfontosabb autós újdonsága – természetesen nem a magyar piacon – az új Mercedes C-osztály érkezése, amely minden bizonnyal a legeladottabb típusa lesz a stuttgarti gyártónak a következő öt-hat évben. A 3-as BMW és az Audi A4 közvetlen ellenfele jóval nagyobb és tágasabb karosszériát, igényesebb belső teret és 20 százalékkal takarékosabb motorokat kapott, mint elődje. Alumíniumból készült karosszériaelemeinek köszönhetően a tömege 100 kilogrammal csökkent, nyolc centivel nyúlt a tengelytáv, tízzel a hossz (4,69 m), a csomagtartó 480 literes. A C 180-as 1,6 literes turbómotorja 156 lóerővel érkezik, a nagyobb, kétliteres turbó 184 lóerős (C 200). A 2,2 literes dízel (C 220 CDI) maradt 170 lóerős. Később érkezik a 211 lóerős C 250, a 204 lóerős C 250 CDI, valamint a 333 lóerős C 400, és lesz hibrid is. Minden motorhoz rendelhető az új kilencfokozatú automata váltó, emellett a Mercedes a kategóriában először kínál légrugózást.

Tavasszal érkeznek meg a kereskedésekbe a GLA nevű kompakt szabadidő-autó első példányai, az A-osztály technikájára épülő, és annál meglepetésre alig magasabb SUV azonos motorral közel 800 ezer forinttal lesz drágább a testvérmodellnél, a legolcsóbb változatáért (GLA 200) 8,5 millió forintot kérnek. Ősszel mutatkozik majd be a modellfrissítésen átesett CLS és B-osztály. A Mercedes legnagyobb durranása az SLS AMG-t váltó GT lesz 2014-ben, amely a nyári Forma-1-es Német Nagydíjon lesz először látható. Az elődjénél állítólag 14 centivel rövidebb kisebb és másfél mázsával könnyebb kétüléses kocsinak sirály helyett már hagyományos ajtói lesznek, és ebben mutatkozik be először az AMG új, négyliteres, V8-as biturbó motorja, amely később a C 63 AMG-be is bekerül majd. Az 500 lóerős motor kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsítja majd fel 100 km/h-ra a sportkocsit, a végsebesség 300 km/h feletti lesz.

Mini

Az új Mini nagyobb az elődjénél, de állítólag legalább olyan jó lesz vezetniForrás: Mini

Nemzeti ünnepünkön, március 15-én kezdődik meg hazánkban a harmadik generációs új Mini értékesítése. Formailag nem sokat változott a 10 centiméterrel hosszabb és 4,4 centiméterrel szélesebb új nemzedék, elődjétől az eltérő hűtőmaszk és a kissé nagy hátsó lámpaburák alapján lehet megkülönböztetni. Hátul ezentúl kényelmesebb lesz ülni, a hátsó ülőlap hossza 23 milliméterrel nőtt. Nagyot nőtt a csomagtartó is, de az 51 literes plusszal is csak 211 literes. Megérkeztek a BMW új fejlesztésű turbómotorjai, kezdetben három lesz kapható. A Cooperbe 136 lóerős, 1,5 literes háromhengeres turbómotor kerül 136 lóerővel, a Cooper S pedig 192 lóerős, kétliteres négyhengerest kap. A Mini Cooper D-be szintén háromhengeres, 1,5 literes dízel kerül 116 lóerős teljesítménnyel, ennek átlagfogyasztása 3,5 liter. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár mindhez, a hatfokozatú automata opciós. Mostantól vezetési módok közül is lehet választani, az alap Mid mellett Sport és takarékos Green választható. Megjelenik az extralistán a head-up display és az adaptív tempomat is.

Mitsubishi

Vélhetően sokat szelídül majd a Mitsubishi GC-PHEV tanulmány külseje, mire Pajero lesz belőleForrás: Mitsubishi

A japán márka 2014 első felében kezdi el értékesíteni az Outlander konnektoros hibrid változatát, a PHEV-t.  A gyár nem kevesebbet állít az összkerékhajtású autóról, mint azt, hogy a károsanyag-kibocsátása az elektromos autók, a hatótávolsága a benzines autók, a terepjáró képessége pedig a hagyományos szabadidő-autók szintjét éri el. Három motor lesz az autóban, egy kétliteres benzines, valamint mindkét tengelyen egy-egy 60 kW teljesítményű villanymotor. Tisztán elektromos módban 55 km a hatótáv, de lehetséges a benzinmotort generátorként (soros hibrid üzemmód) áramtermelésre vagy – fő hajtómotorként – a kocsi mozgatására is (párhuzamos hibrid mód) használni, utóbbi nagy sebességnél vagy erős gyorsításkor működik. A japán márka valószínűleg 2014-ben bemutatja a már nagyon elavult Pajero következő generációját. A 2013-as Tokiói Autószalonon bemutatott GC-PHEV-ből készül a szériamodell, a tanulmány hajtáslánca egy kompresszoros, háromliteres V6-os motorból, egy villanymotorból és egy nyolcfokozatú automata váltóból állt.

Nissan

Az új Nissan Qashqainak nehéz dolga lesz, egy rendkívül sikeres modellt kell pótolniaForrás: Nissan

Már 2014 februárjában átvehetik a vevők az eddig kétmillió példányban elkelt Nissan Qashqai következő generációját, amelyet továbbra is Nagy-Britanniában gyártanak. Az elődjénél 5 centivel hosszabb, de laposabb és szélesebb utód egy teljesen új, a Renault-val közösen fejlesztett moduláris padlólemezre épül. Kizárólag ötülésesként lehet majd megvenni, a régi hétüléses Qashqai+2 változat nem kap utódot. Kezdetben két benzines és két dízelmotor jelenti a választékot, amelyekhez hatsebességes kézi vagy egy új, fokozatmentes automata váltó választható. Dízelfronton nincs nagy újdonság, továbbra is a Renault-eredetű 110 lóerős 1,5 literes és a 130 lóerős 1,6 literes dCi közül lehet választani, kizárólag utóbbihoz lehet összkerékhajtást vásárolni. A régi kétliteres benzines szívómotor helyét két kisebb turbómotor veszi át: egy 115 lóerős 1,2 literes és egy 150 lóerős 1,6 literes, ez utóbbi viszont csak nyártól lesz elérhető. Pár hónappal a Qashqai után az új, Frankfurtban már leleplezett X-Trail is megérkezik a hazai Nissan-kereskedésekbe. Az elődjénél sokkal gömbölyűbb, terepjárás helyett aszfaltos használatra optimalizált újdonság már hétülésesként is kapható lesz, emellett az extralistáján megjelenik az út állapotát figyelő adaptív felfüggesztési rendszer is, amely folyamatosan az aktuális körülményekhez igazítja a csillapítás mértékét.

Opel

Megkapja első modellfrissítését 2014-ben az Opel MerivaForrás: Opel

Már 2014 első hónapjaiban megérkezik az Opel-kereskedésekbe a modellfrissített Meriva, a B-oszlop nélküli kis egyterű megkapja a szentgotthárdi gyártású új 1,6 literes, 136 lóerős dízelmotort, amely 10 százalékkal takarékosabb a régi 1,7 literesnél. Átdolgozott, könnyebben kapcsolható kézi váltókat és gyorsabb automatát is kap az autó. Ezenkívül beépítik az új, 7 colos képernyővel rendelkező Intellilink infoteinment rendszert, és a Meriva külsejét is felfrissítik az új hűtőmaszkkal és LED-es nappali fényt tartalmazó fényszórókkal. Év végén végre nyugdíjazzák a már nyolc éve készülő Corsát is, az új, ötödik nemzedék takarékos háromhengeres motorokkal érkezik, külseje az Adam miniautóéra fog hasonlítani. Padlólemeze valószínűleg a Mokka platformjának módosított változata lesz. Év végén talán az Adam kabriót is láthatjuk majd, de elképzelhető, hogy a kis vászontetős bemutatója 2015 tavaszára csúszik. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy az új Vivaro már 2014-ben megérkezik.

Peugeot

Új, tisztább motorokkal és kombi karosszériával bővül a Peugeot 308-as választéka 2014-benForrás: Peugeot

Januártól már megvásárolhatók lesznek a ráncfelvarrás utáni 3008-as és az 5008-as típusok. 2014 tavaszán egy sor új, Euro 6-os új motor érkezik a 308-ashoz. A benzinesek között az 1,2-es, háromhengeres turbó 110 és 130 lóerős változata, a dízelek között pedig az SCR katalizátorral szerelt, AdBlue-tartályos, 1,6 literes, 120 lóerős, és a kétliteres, 150 lóerős BlueHDi jelenti majd az újdonságot. Ezek a motorok természetesen az év közepén érkező kombi (SW) változatba is bekerülnek. Szintén év közepén ismerhetjük majd meg a 107-es utódjának szánt 108-ast, amely az új Citroën C1-essel és a Toyota Aygóval egy üzemben, Csehországban készül majd. Az oroszlános márka valószínűleg a szeptemberi Párizsi Autószalonra időzíti a modellfrissítés utáni 508-as bemutatóját.

Porsche

A Porsche Macan valószínűleg a legdinamikusabban vezethető kompakt szabadidő-autó leszForrás: Porsche

Az év első felében elkezdik a 918 Spyder kiszállítását az ügyfelekhez, a közel 900 lóerős sportautó jelenleg a leggyorsabb, közúti engedéllyel rendelkező szériagyártású autó a Nürburgringen, 6:57-es idejénél csak a rendszám nélküli Radicalok mentek eddig jobbat. Áprilisban érkezik a magyar szalonokba a cég kisebb szabadidő-autója, az Audi Q5-ösre épülő Macan, melynek csúcsváltozata (Macan Turbo) egy új duplaturbós, 400 lóerős, 3,6 literes V6-os motorral 4,6 másodperc gyorsul fel 100 km/h-ra. Aki ezt túlzásnak érzi, annak ott van egy háromliteres, szintén V6-os benzinmotor 340 lóerővel (Macan S). A dízelpártiak – ők lesznek többségben – egyelőre mindössze a 258 lóerős, háromliteres, szintén V6-os dízelmotort (Macan Diesel) választhatják. Az év első felében a legerősebb Panamera (Turbo S), a targatetős 911-es és a 911 GT3 keményebb és erősebb RS verziója is megérkezik. Év végén a ráncfelvarráson átesett, takarékosabbá tett Cayenne lesz az attrakció. 

Renault

A Renault Twin'Run tanulmány az új, farmotoros Twingo formáit vetítette előreForrás: Renault

Januártól már kapható a már sokadik ráncfelvarrásán átesett Mégane sorozat, a 2014-es modellév a nagyobb fényszórókról ismerhető fel. A kompakt modell megkapja a Clióból már ismert R-Link fedélzeti menürendszert, az autó alapára a 110 lóerős 1,6-os motorral négymillió forint alatt marad. Valószínűleg hazai pályán, az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Twingónak az új Smartokkal közösen fejlesztett harmadik nemzedéke, melynek különlegessége a farmotoros elrendezés lesz. Formailag a 2013-as Twin’Run tanulmányra fog hasonlítani, amelyhez sok ötletet átvettek a régi R5-ösből is. A szlovén gyártású miniautóból első ízben készül majd ötajtós változat, műszakilag a szintén jövőre érkező Smart Forfourral mutat majd rokonságot. Valószínűleg új fejlesztésű háromhengeres motorokkal vagy villanyautóként lehet majd megvenni az új Twingót. Talán már év vége előtt bemutatják a Laguna negyedik generációját és az új Traficot is.

Seat

280 lóerős motorral is megjelenik 2014-ben a Seat Leon kombija, az STForrás: Seat

A spanyol márkánál 2014 a Leon család bővítéséről fog szólni. Bemutatják a benzinnel és földgázzal is tankolható TGI-t, a 4x4-est és a 280 lóerős Cupra sportváltozatot. Nagy meglepetés, hogy a háromajtós mellett az ötajtós és a kombi is választható majd Cupraként, utóbbi igazán különleges lesz, hiszen a konszernen belül se a Golfból, se az Octaviából nincs ilyen erős kombi. Csak három- és ötajtós készül majd viszont a 300 lóerőnél erősebb Cupra R-ből, amely összkerékhajtást, erősebb fékrendszert és széria DSG váltót is kap majd. A Leon ST kombiból elkészül az X-perience szabadidő-autó változat, amely szintén összkerékhajtású lesz.

Skoda

Komolyabb megjelenésű lett a ráncfelvarrás utáni Skoda YetiForrás: Skoda

A Skoda is erősít a szabadidőautó-fronton 2014-ben. Már januártól meg lehet rendelni a Yeti komolyabb kinézetű, modellfrissített változatát, év közepén pedig megérkezik az emelt futóművel és műanyag védőelemekkel felvértezett, 4x4 hajtású Octavia Scout is. A nagy durranást, a Fabia harmadik nemzedékét év végére tartogatják a csehek, a kisautó a VW konszern rugalmasan alakítható MQB platformjára épül majd, ezzel megelőzi majd a VW Polót és a Seat Ibizát is. Nagyobb és tágasabb lesz elődjénél, a külső dizájn állítólag merészebb lesz a Rapidénál és az Octaviáénál, hátul LED-es lámpák világítanak majd. A Fabia motorválasztéka főként háromhengeres szívó- és turbómotorokból fog állni, opciós listáján pedig megjelennek majd a modern kényelmi és biztonsági extrák. Gyenge eladásai miatt a sportos RS kivitel várhatóan nem kap utódot.

Smart

A Smart Fourjoy a Forfour tanulmányváltozatának tekinthető. A szériaautónak természetesen rendes ajtói lesznekForrás: Smart

A Daimler kisautómárkája az őszi Párizsi Autószalonon mutatja be a Smart Fortwo és Forfour új nemzedékét, amelyek a 2013 őszén leleplezett Fourjoy tanulmány szériaváltozatai lesznek. Újdonság, hogy a két modell szoros rokonságban áll majd egymással, és a harmadik generációs Renault Twingóval is. Mindhárom típus hátul hordja majd a Renault-fejlesztésű háromhengeres motorjait, és mindhárom a Renault szlovéniai gyárában fog készülni.

Subaru

Fokozatmentes automata váltóval is meg lehet majd venni az új Subaru WRX STi-tForrás: Subaru

A japán márka 2014-ben Európában is megkezdi az új WRX STi értékesítését, amely már elhagyta az Impreza tagot a nevéből. A 2013. őszi Los Angeles-i Autószalonon bemutatott, Észak-Amerikában 2014 áprilisában a kereskedésekbe kerülő négyajtós sportmodell új fejlesztésű, kétliteres, 268 lóerős bokszermotort és természetesen szimmetrikus összkerékhajtást kapott. Alapáron hatfokozatú kézi, felárért fokozatmentes automata váltó is rendelhető hozzá, előbbivel 5,4 másodpercre van szüksége a WRX STi-nek a százas sprinthez.

Suzuki

Tágasabb és jobb minőségű utastérrel érkezik a Suzuki Alto utódja, amely az A:Wind tanulmányból készülForrás: Suzuki

2014-ben kezdik el gyártani a 2013 decemberében, Thaiföldön leleplezett A:Wind miniautó tanulmány szériaváltozatát, amely valószínűleg a jól bevált Alto néven jut majd el a magyar kereskedőkhöz. Az elődjénél 10 centiméterrel hosszabb és 7 centiméterrel magasabb újdonság tágasabb lesz elődjénél, a csomagtartója pedig egyenesen kategóriaelső lesz az A-szegmensben a Suzuki szerint. Az Alto orrában egyliteres, háromhengeres motor dolgozik majd, műszerfala a Swiftére hasonlít. Kérdéses, hogy a digitális műszerfal és az érintőképernyős menürendszer a szériaautóban is benne lesz-e. Elképzelhető, hogy már 2014 végén bemutatkozik a 2013 őszén, Frankfurtban leleplezett iV-4 szabadidő-autó tanulmány szériaváltozata. Egyelőre csak annyi biztos, hogy Esztergomban fogják gyártani 2015-től. A 4,25 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,65 méter magas iV-4-nél nagy hangsúlyt fektetnek majd az egyénre szabhatóságra: a karosszérián kívül a tetőt, a tükröket és a belső egyes elemeit is sokféle színben lehet majd megrendelni, de lesznek matricaszettek és speciális felnik is az extralistában. Úgy számol a Suzuki, hogy a szériamodell a kategóriája legkisebb szén-dioxid-kibocsátású modelljei között lesz, és a 4x4-es kivitel a terepjáró képességeivel is kiemelkedik majd a mezőnyből.

Toyota

BMW dízelmotort kapott a Toyota VersoForrás: Toyota

A BMW-vel között 2011-es megállapodás keretében a német cég elkezdi szállítani a dízelmotorjait a Toyota számára, az első ilyen erőforrással szerelt modell a Verso lesz. A kompakt egyterű az 1-es BMW-ben és az előző Miniben használt 1,6 literes, 110 lóerős blokkot kapja meg. Az Aygo második nemzedéke talán már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatkozik, az értékesítése még év vége előtt elkezdődhet. Műszakilag megegyezik majd a Peugeot 108-assal és az új Citroën C1-essel, gyártani Csehországban fogják. Valószínűleg nagyobb, tágasabb és takarékosabb lesz elődjénél, de a specifikációi még ismeretlenek. A felfrissített Yaris valamelyik nagy 2014-es autószalonon mutatkozik be, az Aygónál egy mérettel nagyobb kisautó külsejét jelentősen átalakítják.

Volkswagen

Magasabb és szélesebb a sima Golfnál a családi használatra tervezett Volkswagen Golf SportsvanForrás: Volkswagen

A német márka 2014 tavaszán mutatja be a ráncfelvarráson átesett Polót. Kívülről szinte csak a kisautó orra fog megváltozni, belül viszont a Golfból átvett érintőképernyős infotainment rendszerrel és jobb anyagokkal emelik a színvonalat. Az Up!-ból ismert egyliteres, 60 és 75 lóerővel választható háromhengeres váltja a régi 1,2-es szívómotorokat, az 1,2 és 1,6 literes dízeleket pedig egy 1,4 literes, 75 és 105 lóerővel választható TDI küldi nyugdíjba. A GTI 1,8 literes turbómotorjának teljesítménye 185 lóerőre nő. Szinte egyszerre érkezik majd a frissített Polóval a Golf Plus utódjának számító Golf Sportsvan. A normál Golfnál magasabb tetővel és szélesebb karosszériával rendelkező egyterű jóval tágasabb lesz az alapváltozatnál, megalkotásánál az új MQB platform könnyű átalakíthatóságát használták ki. Más újdonságok is megjelennek a Golf kínálatban, jön a tisztán elektromos Golf E, a 300 lóerős, összkerekes Golf R, a konnektoros hibrid Twin Drive. Ráncfelvarráson esik át az év második felében az előző Golfra épülő Scirocco és az Amerikából importált Jetta is. A nagy durranást az őszi Párizsi Autószalonra tartogatja a wolfsburgi márka, ekkor leplezik le ugyanis a Passat következő nemzedékét. A minden porcikájában új modell az MQB építőkészlet nyújtott változatára épül, állítólag 75 kilogrammal könnyebb és tágasabb is lesz a jelenleginél. Minden motorja turbófeltöltésű és négyhengeres, a teljesítményskála 105-től 250 lóerőig tart majd.

Volvo

Új korszak kezdődik a Volvónál az új XC90-esselForrás: Volvo

2014-ben végre leváltja a 11 éve gyártásban lévő nagy szabadidő-autóját a kínai tulajdonú svéd prémiummárka. Az új XC90 azért is fontos típus a cég életében, mert ez kapja meg először a rugalmasan alakítható SPA padlólemezt. Később erre épül majd a Volvo összes modellje az S60-astól fölfelé. A nagy szabadidő-autót kizárólag a Drive-E motorcsalád kétliteres, turbófeltöltésű négyhengeres tagjaival lehet majd megvásárolni, a hatfokozatú kézi váltó helyett lehet majd nyolcfokozatú automatát is rendelni. Aki 306 lóerőnél nagyobb teljesítményre vágyik, annak a 400 lóerős összteljesítményű konnektoros hibridet ajánlják majd. Hagyományos analóg órák helyett TFT képernyőn lehet majd leolvasni a műszerfali adatokat az XC90-esben is, és a családok által kedvelt hétüléses kivitel a kínálatban marad.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK