A harcias kinézetű új Scout több mint három centiméterrel magasabb a normál Octavia kombinál, ezért könnyebb tereppel is megbirkózik.

Forrás: Skoda

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a harmadik generációs Skoda Octavia terepesített, Scout változata, amelyet kívülről az új lökhárítókról, a fényezetlen műanyag védőelemekről, az egyedi formájú, 17 colos könnyűfém felnikről és a 33 mm-rel megemelt futóműről lehet felismerni.

Forrás: Skoda


Az új Scout a nagyobb hasmagassága és az agresszívebb formája miatt jobban hasonlít egy valódi SUV-ra, mint közvetlen elődje, és a terepakadályokat is könnyebben leküzdi, mivel az első-hátsó terepszögei jobbak lettek. Elöl és hátul fémlemezek védik a motort és az hátsó differenciálművet az ütésektől, az ezüst színű védőlemezek esztétikai funkciót is betöltenek, mivel a lökhárítókon is látszanak. Elöl nagyobb légbeömlőt és módosított ködlámpákat is kapott a kizárólag kombi karosszériával kapható Octavia Scout.

Forrás: Skoda


A lemezek alatt a Haldex kuplungos, teljesen automatikusan működő összkerékhajtásnak már az ötödik generációja dolgozik, a Skoda szerint ennek is szerepe van abban, hogy javult az autó terepjáró képessége. Mechanikus differenciálzár és felező továbbra sem lesz kapható az Octavia Scouthoz, ezért a komolyabb akadályokat nem árt elkerülni vele.

Két dízel és egy benzinmotorral indul majd az autó forgalmazása, a motorok az Octavia jelenlegi kínálatából származnak, de, hogy pontosan melyek, azt még homály fedi. Csak annyit árult el a Skoda, hogy az elődhöz képest minden változat 20 százalékkal fogyaszt kevesebbet. Az Octavia Scout a márciusi világpremiert követően nyáron érkezik meg a kereskedésekbe.