Már a Citroënnek is van terepkombija

2014.02.24. 09:30

A C5-ös ideális alany volt az átalakításhoz, mert a hidropneumatikus rugózással amúgy is emelhető a futóműve. Összkerékhajtás viszont nincs hozzá.

Forrás: Citroën

A Genfi Autószalonon bemutatkozó Citroën C5 CrossTourer az Audi A4 Allroad, a Volkswagen Passat Alltrack, az Opel Insignia Country Tourer és a Peugeot 508 RXH vetélytársa lesz. Megjelenését fényezetlen műanyag védőelemekkel, matt szürke tetősínekkel, polírozott alvázvédő lemezekkel és 18 colos könnyűfém felnikkel tették egyedivé, de az összhatás még így is inkább visszafogott, mint agresszív.

Citroen C5 CrossTourerForrás: Citroën

A normál C5 kombihoz képest alaphelyzetben 15 mm-rel nagyobb a hasmagasság, de csak 70 km/h-s sebességig, alatta a Hydractive III felfüggesztés visszasüllyed a normál szintre, nagy tempónál pedig szinte az aszfalthoz simul az autó, hogy csökkentse a légellenállást. Kis tempónál jelentős, akár 10 centiméteres emelésre is van lehetőség, ami az csúszós utakra tervezett új kipörgésgátlóval együtt részben kompenzálhatja a hiányzó összkerékhajtást.

Forrás: Citroën

A hidropneumatikus felfüggesztés további előnye az emelhetőségen és a kimagasló rugózási komforton kívül, hogy terheléstől függetlenül állandó vele az autó hasmagassága, és a nehéz tárgyak bepakolásához a csomagtartó rakodóperemét le lehet süllyeszteni. A Hydractive III csak az 1,6-os, 115 lóerős HDi-hez nem jár, a többi motorhoz viszont szériafelszerelés.