Közel 200 lóerős, de úgy néz ki, mintha nem is benzin, hanem atom hajtaná. Hamarosan a szalonokban lesz.

A legcukibb kisautó is ordas fenevaddá válik, ha kezelésbe veszi egy versenyzésben jártas tuningcég. A Fiat tulajdonában lévő Abarth pont ilyen, ráadásul több évtizedes tapasztalatuk van az olasz kisautók vadításában. A Genfi Autószalonra készített 500-as azonban minden eddigi próbálkozásukon túltesz, ugyanis egy utcai használatra is alkalmas versenyautót épített.

A kipufogórendszert az Akrapovic készítette hozzá, nem lehet rossz hangja. A teljes neve egyébként Abarth 695 Biposto. Ebből az utolsó szó azt jelenti, hogy kétüléses, míg a 695-tel egy 60-as évekbeli hasonló karakterű kisautóra emlékeznekForrás: Abarth

A motorháztető alatt egy 1,4 literes turbómotort találni, amelynek teljesítményét 190 lóerőre húzták fel. Hogy ez az erő a lehető legnagyobb élményt adja, minden felesleges dolgot kipakoltak az autóból, beleértve a két hátsó ülést is, helyükre titánból készült bukócső került. A súlycsökkentés jegyében váltak meg az ajtók üvegeitől is és a versenysportban is használt plexit alkalmazták egy kis elhúzható ablakkal.

Amit csak lehetett kipakoltak az utastérből, vagy valami könnyebbre cserélték. A váltó szekvenciális, de kapott profi telemetriát is, csak ki kell gurulni vele egy versenypályára és indulhat a mókaForrás: Abarth

A gyár szerint mindössze 5,9 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez, ami azt jelenti, hogy egy jóval erősebb Golf GTI-t is megesz reggelire, de valószínűleg a kanyarokban sem okoz majd csalódást, az önzáró difijével és állítható keménységű futóművével. Az eddigi legvadabb 500-as szerencsére nem csak egy szalonra készített életnagyságú makett, annyira nem, hogy hamarosan megvásárolható lesz, az ára valahol 50 euró környékén indul.

A 18 colos OZ felnik mögül diszkréten piroslanak ki a vörösre fújt Brembo nyergek. Az első légbeömlő betétje nem csak úgy néz ki, mintha szénszálas lenne, mert tényleg abból készült. Drága muri lesz vele egy padkázás...Forrás: Abarth