Bemutatták minden idők legerősebb BMW-jét

2014.05.07. 11:21

A limitált széria 600 lóerővel képes koptatni a hátsó kerekeit. Aki megkívánt egy ilyen különleges M5-öst, jobb ha siet, mert csak 300 darab készül belőle.

Frozen Dark Silver metál – a hivatalos neve a képeken látható szürke színnek, és az a különlegessége, hogy a selyemes csillogást ötvözi a mostanság divatos matt fényezéssel. Bitang jól néz ki, de nem mellesleg elég macerás egy ilyennel együtt élniForrás: BMW

Egy „30 Jahre M5” nevű szériával ünnepli a BMW, hogy pont 30 éve, 1984-ben dobták piacra az első M5-ös modelljüket, amely 286 lóerős teljesítményével újradefiniálta a sportos limuzinok fogalmát. Most is hasonló cél lebeghetett a BMW sportos modelljeit fejlesztő M GmbH mérnökei szeme előtt, mert tovább növelték az alap M5 nyolchengeres motorjának 560 lóerős teljesítményét. Erre egyébként az égvilágon semmi szükség nem volt, ugyanis már egy „mezei M5” is szinte vezethetetlenül erős, de a katalógusban nyilván sokkal jobban mutat a kerek 600 lóerő és 700 newtonméternyi nyomaték, arról nem is beszélve, hogy ezzel megszületett minden idők legerősebb szériagyártású BMW-je.

A V8-as, duplaturbós motor extra 40 lóerejének köszönhetően mindössze 3,9 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez. A feszesebb futómű mellett egy centivel lejjebb került a karosszéria. A 20 colos felnikre elöl 265/35 ZR 20, hátul 295/30 ZR 20 jelzésű gumikat raktakForrás: BMW

Az erősebb motoron túl jó pár extrával is teletömték a különleges példányokat: alapáron jár a különleges matt-selyem fényezés, és az amúgy feláras Competiton-csomag, amely – egyebek mellett – feszesebb hangolású rugókat és lengéscsillapítókat jelent. Áthangolták a hátsó differenciálművet is, és a menetstabilizáló szoftverét is kicserélték egy még sportosabb programra.

Diszkrét hímzések és kis feliratok jelzik, hogy ez az egyik autó a 300-as sorozatbólForrás: BMW

Az utastérben néhány felirat és plakett emlékeztet a különleges kivitelre, de ezt a célt szolgája a sötétszürke alcantara bőrkárpit is, amiből a kormányra is jutott. Szintén az alapfelszereltség része a 16 hangszórós, 600 wattos Harman Kardon hifi, amit némi pluszpénzért egy 1200 wattos Bang & Olufsen márkájú rendszerre lehet cserélni. A gazdag alapfelszereltség és az alacsony szériaszám az árcédulán is meglátszik: Németországban 126 ezer eurót kérnek érte alapesetben, az M5 árlistája amúgy 103 ezer eurótól indul.

Íme az M5-ös családfa 1984-től napjainkig: 30 év alatt a duplájára nőtt a teljesítmény. A különleges széria hazai ára egyelőre ismeretlen, de feláras csomagként rendelhető leszForrás: BMW

  

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK