A Toyota a világ legértékesebb autómárkája

Vágólapra másolva!
21 százalékot javított a cég, a BMW maradt a második.
Vágólapra másolva!

Az előző évhez hasonlóan ismét a Toyota lett a világ legértékesebb autómárkája. A Millward Brown piackutató listáján a japán autógyártó 29,6 milliárd dolláros értékkel szerepel, amely 21 százalékos emelkedést jelent 2013-hoz képest.

A második helyre a BMW került 25,7 milliárd dolláros értékkel, ez hétszázalékos növekedés tavalyhoz képest. A Mercedes-Benz húszszázalékos növekedéssel futott be harmadiknak, 21,5 milliárd dollárral. A lista legnagyobb ugrását az ötödik Ford mutatta be, 56 százalékos emelkedéssel 11,8 milliárd dollárra nőtt a márka értéke, az első tízben csak a Volkswagen rontott (-4 százalék) tavalyi eredményén. Érdekes, hogy új belépőként megjelent az első tízben a Chevrolet, pedig a márka éppen kivonul Európából.

A legértékesebb autómárkák:

1. Toyota 29,598 milliárd dollár (+21 százalék)
2. BMW 25,730 (+7)
3. Mercedes-Benz 21,535 (+20)
4. Honda 14,085 (+14)
5. Ford 11,812 (+56)
6. Nissan 11,104 (+9)
7. Volkswagen 8,403 (-4)
8. Audi 7,058 (+27)
9. Chevrolet 4,917 (új)
10. Hyundai 4,615 (+15)