Kamuzott is, meg nem is a Mercedes a CLA-ról

2014.06.11. 09:38

Nagy vihart kavart a Car&Driver című magazin független tesztje, amely rámutatott, hogy a Mercedes-Benz nem teljesen mondott igazat, amikor azt állította, hogy a CLA a világ legáramvonalasabb szériagyártású autója. A Mercedes mellett kiállók több netes fórumon is hangoztatták, hogy a gyártó a tesztelt CLA 250 változatról soha nem állította, hogy a cW értéke 0,23 lenne, a katalógusban ugyanis 0,28 szerepel, az ehhez képest mért 0,30 pedig belefér a mérési tűréshatárba.

Forrás: Origo

Valóban így van, ahogy tény az is, hogy a Mercedes-Benz a fogyasztásoptimalizált CLA 180 BlueEfficiency változatra ígéri a világelső, és egyébként 0,22-es aerodinamikai együtthatót. De tény az is, hogy a marketing- és sajtóanyagokba, valamint az ezen a linken elérhető katalógusba az alábbi szöveg került bele:

"Design. Aerodinamika, legszebb formájában: a négyajtós coupé az avantgarde külsőt rendkívüli részletekkel egészíti ki. A karizmatikus orr, az extraként rendelhető gyémánt-hűtőráccsal az első pillantásra elbűvölő. A coupéra jellemző tetővonal és az ablakok magas alsó pereme, a hangsúlyozottan izmos oldalfallal áramvonalas sziluettet alkotnak. Mindezek eredménye a tökéletes alak és a széria-gépkocsiknál egyedülálló légellenállás. A legalacsonyabb, 0,23-as cW-érték a sorozatban gyártott gépkocsik között (előreláthatólag 2013. második negyedévétől: CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition esetén 0,22)."

Ez a szöveg nem értelmezhető másként, mint hogy a Mercedes szerint a CLA légellenállási együtthatója 0,23, és lehet, hogy az apró betűsben a gyártó az igazságot is elárulta, de az autóról megfogalmazott üzenet egyértelműen más. Mindemellett ha a CLA 250 gyári értéke 0,28, a CLA 180-é pedig 0,22, még csak átlagnak sem jön ki a 0,23.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK