A Mercedesnek is van már csodalámpája

2014.06.18. 13:08

Ahogy a frissített A8-as sem szólt sokkal többről, mint az Audi minden eddiginél többet tudó új LED-es fényszórójáról, úgy a ráncfelvarráson átesett Mercedes-Benz CLS sem vonultat fel mást az új Multibeam fényszóróknál. 24 különálló LED-ből áll össze a fénycsóva, az elektronika másodpercenként akár százszor is képes állítani a diódákat.

Forrás: Mercedes-Benz

A szenzorok érzékelik a szemből érkező autókat, és gondoskodnak arról, hogy a fényszórók egyetlen sofőrt se vakítsanak el. A vezérlőrendszer a navigációs adatokat is használja a fényszórók beállításához, körforgalomhoz érve például előre megvilágítja a kritikus területeket.

Forrás: Mercedes-Benz

Külsőre lényegében semmit nem változott a CLS, alig lehet megkülönböztetni elődjétől, az utastérbe érkezett néhány új kiegészítő és egy nagyobb színes kijelző. A motorokból az összes Euro 6-os, új belépő a CLS 220 BlueTEC a 2,1 literes, 170 lóerős (400 Nm) dízellel. Ugyanez a motor 204 lóerős (500 Nm) a CLS 250 BlueTEC-ben, a CLS 350 BlueTEC háromliteres, V6-os dízelje 258 lóerős (620 Nm).

Forrás: Mercedes-Benz

Új a CLS 350 CGI helyére lépő CLS 400, amelyben a háromliteres, duplaturbós V6-os benzines 333 lóerős, 480 Nm-es csúcsnyomaték mellett. CLS 500 408 lóerőt és 600 Nm-es nyomatékot kínál, az AMG változatokban marad az 5,5 literes duplaturbós V8-as 557 lóerővel és 720 Nm-es nyomatékkal (S: 585 lóerő/800 Nm).

Forrás: Mercedes-Benz