A felhők közé egy Hondával

honda repülőgép
This handout picture taken by Japan's auto giant Honda Motor on June 27, 2014 shows Honda Motor's aviation subsidiary Honda Aircraft's first production HondaJet during a test flight at Greensboro, United States. Honda's first business jet has logged its maiden flight ahead of its expected certification and delivery next year, the Japanese company said in a weekend press release. AFP PHOTO / HONDA MOTOR ----- EDITORS NOTE--- RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / HONDA MOTOR" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
Vágólapra másolva!
Felszállt az első sorozatgyártású repülőjük. Akinek van 3-4 millió dollárja, jövőre már egy Hondával is repülhet.
Vágólapra másolva!
Honda Aircraft Companyt 2006-ban alakult meg a Honda Motor Co. leányvállalataként. A cég székhelye, kutatási központja és nem mellesleg a gyártás helyszíne is az Egyesült Államokban, Észak-Karolinában, azon belül is Greensboróban van. Itt tartották az első próbakört is Forrás: AFP/Honda Motor

Több évtizedes fejlesztési munka érett be idén nyáron, amikor felszállt az első sorozatban gyártott Honda kisrepülő az Egyesült Államokban. A japán cég sajtóanyaga szerényen csak „a világ egyik legfejlettebb sugárhajtású kisgépének” nevezte a kissé fura formájú repülőt, amely számos szokatlan technikai megoldással próbál kitűnni a népes konkurenciából.

Ilyen például, hogy a két Honda gyártmányú turbinát nem a törzsre, hanem a szárnyakra szerelték, ráadásul azok fölé. A japánok állítása szerint ez hatékonyabb légellenállást jelent, ráadásul így még több helyet tudtak kialakítani a gépben, amelyben alapesetben 5 fő utazhat meglehetősen nagy kényelemben. Az utastér klímája például egy táblagéppel állítható, de ezen lehet nyomon követni az utazás adatait, és azt, hogy éppen hol jár, pontosabban repül a Honda jet.

A gép szokatlan külseje, számtalan szélcsatornában töltött munkaórának köszönhető, lehet, hogy nem ez a legkecsesebb repülő, cserébe a versenytársainál kisebb a légellenállása, ami alacsonyabb fogyasztást és nagyobb hatótávolságot jelent. Ez egyébként - a szabványok szerint - 1357 mérföld, azaz közel 2200 km. A gép ára - felszereltségtől függően - 3 és 4 millió amerikai dollár között lesz, a forgalmazás már elkezdődött, az első gépeket 2015-ben szállítják ki.