Több évtizedes fejlesztési munka érett be idén nyáron, amikor felszállt az első sorozatban gyártott Honda kisrepülő az Egyesült Államokban. A japán cég sajtóanyaga szerényen csak „a világ egyik legfejlettebb sugárhajtású kisgépének” nevezte a kissé fura formájú repülőt, amely számos szokatlan technikai megoldással próbál kitűnni a népes konkurenciából.
Ilyen például, hogy a két Honda gyártmányú turbinát nem a törzsre, hanem a szárnyakra szerelték, ráadásul azok fölé. A japánok állítása szerint ez hatékonyabb légellenállást jelent, ráadásul így még több helyet tudtak kialakítani a gépben, amelyben alapesetben 5 fő utazhat meglehetősen nagy kényelemben. Az utastér klímája például egy táblagéppel állítható, de ezen lehet nyomon követni az utazás adatait, és azt, hogy éppen hol jár, pontosabban repül a Honda jet.
A gép szokatlan külseje, számtalan szélcsatornában töltött munkaórának köszönhető, lehet, hogy nem ez a legkecsesebb repülő, cserébe a versenytársainál kisebb a légellenállása, ami alacsonyabb fogyasztást és nagyobb hatótávolságot jelent. Ez egyébként - a szabványok szerint - 1357 mérföld, azaz közel 2200 km. A gép ára - felszereltségtől függően - 3 és 4 millió amerikai dollár között lesz, a forgalmazás már elkezdődött, az első gépeket 2015-ben szállítják ki.