Menet közben legyezget a Porsche Cayenne

porsche cayenne
Vágólapra másolva!
Az SUV történetében először használtak aktív aerodinamikai elemeket.
Vágólapra másolva!

Csak a Párizsi Autószalonon mutatkozik be élőben a megújult Cayenne, de a Porsche már most szétküldte a korábbinál morcosabban néző SUV hivatalos fotóit. Noha első pillantásra nem egyértelmű, a Porsche azt állítja, hogy a nyilvánvalókon kívül is számtalan módosítás történt a karosszérián.

Forrás: Porsche

Elöl új a lökhárító, a hűtőrács és a motorháztető, hátul vékonyabbak lettek a lámpák, és emiatt a csomagtérfedél is átalakult. Az utastérről még nem mutatott fotókat a Porsche, itt új multifunkciós kormányra és hátsó üléspadra lehet számítani, utóbbi felárért már szellőztetésre is képes.

Forrás: Porsche

Az SUV történetében először használtak aktív légterelő elemeket az aerodinamika tökéletesítésére, minden modellben továbbfejlesztett start-stop rendszer dolgozik. Megjelent a kínálatban az S E-Hybrid, amely a Porsche szerint az első konnektoros hibrid a prémium SUV-k szűk szegmensében. A rendszer a Panamerából már ismerős, a 95 lóerős villanymotorhoz a kompresszoros V6-os benzines kapcsolódik, a kombinált összteljesítmény 416 lóerő.

Forrás: Porsche

A hibrid Cayenne 5,4 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége 243 km/h. Tisztán elektromos hajtással 126 km/h-s sebesség érhető el. Szintén új a 420 lóerős, 3,6 literes duplaturbós V6-os, amely a normál feltöltésű, 400 lóerős V8-as helyére lép. Az új Cayenne S az alapáras nyolcfokozatú automatával 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, ez négy tizedes mínusz a kifutó modellhez képest.