Buszsávban is autózhatnak a németek

2014.08.04. 17:11

A német kormány formálódó terve szerint ingyenes parkolás, buszsávhasználati jog és sok egyéb kiváltság illetheti meg hamarosan az elektromos meghajtású autókat.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung beszámolója szerint a német közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos meghajtású autók népszerűségének növelésére.A tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, és az új szabályokat várhatóan 2015 februárjában vezetik be.

A nagykoalíció pártjai - a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD - a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos autók terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik.

Ingyenes parkolás, felmentés a behajtási tilalom alól

A tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.

A német autóipari szövetség régóta szorgalmazza az intézkedéseket és alapvetően elégedett a javaslattal, de a szervezet elnöke kételkedik abban, hogy a hatóságok élnek majd az új lehetőségekkel. „A könnyítések mind benne lesznek a törvényben, de az önkormányzatok csak a töredékét vezetik majd be” - mondta Matthias Wissmann a FAZ-nak.

Van, aki nem örül neki

A tömegközlekedési vállalatok nem örülnek a tervnek, egyebek között attól tartanak, hogy a buszsávokat elözönlő elektromos kocsik csökkentik a közösségi közlekedés előnyét az autós közlekedéssel szemben. A főleg városi közlekedésre használt elektromos autónak "két fő hátránya van: szabad sáv kell neki és szabad parkolóhely, nálunk Berlinben viszont mindkettőből hiány van" - mondta Sigrid Nikutta, a berlini tömegközlekedési vállalat igazgatótanácsának elnöke.

Egymillió elektromos autót szeretnének

A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos meghajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ez a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.