Bemutatkozott a legszebb Mercedes

2014.09.10. 10:12

Bemutatta új kétajtós sportkupéját a Mercedes. Az AMG GT turbós V8-assal kerül piacra, két változatban.

A képre kattintva galéria nyílikForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Bernd Weissbrod

 

Ha valamivel, ezzel odacsapunk a Porsche 911 Turbónak. Valami hasonló szlogennel vághatott bele a Mercedes az SLS AMG-nél kisebb sportkupéja, az AMG GT kifejlesztésébe, amely több értelemben is mérföldkövet jelent a cég életében.

Forrás: Mercedes-Benz

Ilyen már a név is, az AMG GT hivatalos nevéből ugyanis hiányzik a Benz, szimplán Mercedes-AMG GT-nek hívják. Ízlés kérdése, de a formája elképesztően jól sikerült, a hosszú motorháztető és a csinos hátsó is nagyon rendben van, tényleg igazi álomautót sikerült tervezniük a németeknek.

Forrás: Mercedes-Benz

Az AMG GT mellett lesz egy GT S kivitel is, utóbbi motorja 510, míg az alapmodellé 462 lóerős. Mindkettőben az AMG új, négyliteres duplaturbós V8-asa dolgozik, amely közeli rokonságban áll az egyéb AMG modellekben használt kétliteres, négyhengeres turbóval.

Forrás: Mercedes-Benz

Az erőt hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekre, a GT 4,0, a GT S 3,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. A végsebesség nincs korlátozva, az alapmodell 304, a sportosabb 311 km/h-t tud.

Forrás: Mercedes-Benz

Noha az autó térvázas alumínium szerkezete hasonló az SLS AMG-hez, a könnyebb és kisebb modellel fontos cél volt, hogy megfizethető legyen. Pontos árazás még nincs, de az AMG GT körülbelül negyven százalékkal lesz olcsóbb az SLS AMG-nél, amelynél 92 milliméterrel rövidebb (4546 mm) és 37 milliméterrel magasabb (1289 mm). Az 1939 milliméteres szélesség egyezik.

Forrás: Mercedes-Benz

A súlyeloszlás 47:53 arányú az első és hátsó tengely között, az alapmodell üresen 1540, a GT S 1570 kilós. Utóbbiban elektronikusan vezérelt differenciálmű dolgozik, a sima GT-ben mechanikus a rendszer.

Forrás: Mercedes-Benz

A műfajban szokatlanul nagy, 350 literes csomagtartót kapott az autó, így várhatóan a mindennapokban is remekül használható lesz. A futómű fejlesztésénél versenytapasztalatokat is felhasznált a cég, az erősebb GT S kivitel három fázisban, elektronikusan variálható csillapítást kap.