Az Európai Unió hivatalos lapjában kedden megjelent 2014/94/EK irányelv szerint kötelező lesz kiépíteni alternatív (elsősorban gázalapú) töltőhálózatot. Az irányelv szerint az alternatív üzemanyaggal hajtott járművek számára meg kell teremteni a korlátozások nélküli közlekedés lehetőségét ahhoz, hogy Európa közlekedése szabadulhasson a 94 százalékos kőolaj-függőségtől, amely az Unió számára napi egymilliárd euró importköltséget eredményez.

A CNG-üzemű járművek az irányelv szerint 2020-ra már gondtalanul tölthetőek lesznek az EU bármely városában, elővárosában és sűrűn lakott területein, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a CNG-járművek utazásra is alkalmasabbá válnak. A fő európai gerinchálózaton, vagyis a legfontosabb európai autópályákon 2025-ig kell megvalósítani a megfelelő sűrűségű CNG és LNG (CNG-nél sűrűbb, cseppfolyós földgáz) töltőállomás-hálózatot is. Eközben biztosítani kell, hogy az üzemanyag árazása maradjon vonzó, így a kőolajalapú üzemanyagokról megvalósulhasson az áttérés.

Az Európai Unió Parlamentje és Bizottsága döntött a tüzelőanyagcellás járműveket kiszolgáló hidrogén töltőinfrastruktúráról is, habár e döntés értelmében a tagállamok határozhatnak arról, kiépítik-e azt vagy sem.