Csajoknak ennyi jár - Audi A3 1.4 TFSI Cabriolet-teszt

Audi A3 1.4 tfsi cabriolet
Vágólapra másolva!
De legalább már jár valami. Úgynevezett csajos Audit teszteltünk, és nem szenvedtünk tőle.
Vágólapra másolva!
Vagon, Audi, répa Forrás: Péter Anna

"Hú de állat, egy Audival jössz???
Ja, ez az? Ez túl csajos..."

egy 24 éves férfi

Csajos autó =/= menő autó, vagy mégis?

Elpusztíthatatlan gyakorlat. A csajos/női autók kicsik, kis motorral, érdektelen menetteljesítménnyel, legfeljebb jópofa térkihasználással, vagy bármik egy olyan színben, amit majd nem lehet eladni (tehát NEM fekete, fehér, szürke, esetleg egyes sportosabb autók esetében elektromos kék).

Öcsém is ezt szűrte le egy pillanat alatt. Nagyjából helyesen.

Répa a háttérben, Audi az előtérben. Forrás: Péter Anna

Az A3 kabriója tökéletesen megtestesít mindent, amit a női autóról képzelnek és terjesztenek a férfiak, marketingesek, fejlesztők, csak ez nem annyira nyomi, mint mondjuk a halmaztárs Nissan Micra kabrió. Annyira nem nyomi, hogy megismerve úgy tűnik, már jár egy kis pici menőség a nőknek is, bár jó lenne ha a férfiakkal egyenlő fizetés is jutna mellé, hogy meg tudjuk venni.

Mutatós far. A külseje hibátlan, legfeljebb a mérete és a színe miatt csajos, részleteiben inkább átgondolt, penge és arányos forma. Nulla cukiság Forrás: Péter Anna

START
STOP, de inkább stop

Emberek, akik nem tudnak lejönni a kulcsról. Vannak ilyenek, de ez nem az Audi hibája, így lépjünk is túl rajta, pláne mert a kulccsal reszelés mégis csak férfias ügy, mit is keresne ebben az autóban? Ami nagyobb baj induláskor, hogy az autót csak suhanásból felértékelő suzukis (motorkerékpár, nem autó) hiába cicázna velünk egy jóízűt a következő lámpáig, ha akarnék, is nehéz lenne beszállni.

Az egy dolog, hogy ez az autó reggelire is kevés egy kisebb motorkerékpárnak, a nagyobbik az, hogy a gyújtást pár másodperc várakozás után lekapcsoló rendszer feléledése és az automata váltó időkérése rengeteg értékes időt jelentene.

A kiasutó órája pedig hiába van 280-ig osztva, itt 199-nél elér minket a vég. Cicázás kizárva.

Gondolom, azért van ráírva, hogy engine, nehogy féknek és gáznak nézzék azok, akik az almástáskával is megégetik a szájukat Forrás: Péter Anna

Dehát ettől is biztos csajos, hiszen az Árpád hídig kiszorítósra kapható csajok már régen motoroznak, nem pedig ilyesmi kabriókkal járnak.

Ráadásul még egy öblöset visszabőgetni se tudtam volna, hiszen az 1,4 literes turbómotor úgy ciripel, mint egy ötvenes Vespa. De ez a ciripelés is biztos ilyen csajos, gondolom én.

Kézi funkcióba helyezve boldogság is van. A kiskutyámnak úgy kevésbé Forrás: Péter Anna

1.4 TFSI

Kifejezett és pozitív vezetési élményhez a motor bizony picike ebbe a másféltonnás kádba, de pörgetve attól még szerethető. Az automata váltó pont ennek a szerethetőségnek az útjába állna, de szerencsére lehet kézzel is kapcsolgatni, akkor rögtön játékos lesz, és lehet vadítani a fordulatszámmérőt.

Néhány adat

hengerűrtartalom: 1395 cm3
motor elrendezés: soros négyhengeres
végsebesség: 211 km/h
0-100 km/óra: 9,6 mp
kombinált fogyasztás l/100km: 5,9
tömeg: 1385 kg
hossz: 4421 mm
tengelytáv: 2595 mm
szélesség: 1793 mm

Bár, ezt gondolom csajok nem szokták csinálni, de végre kipróbálhatják, hátha megszeretik. Dolgozni is megszerettek az elmúlt évtizedekben, némelyik még bele is jött. Lehet, hogy a fordulatszámmérő gyilkolása is megtetszik nekik két szülés között, egy komondoron átesés előtt és kávéfőzés után.

Papesz és a kormány is félrebillentett fejjel figyelnek Forrás: Péter Anna

Igényes környezet, rend és hideg

A beltér kialakítása és stílusa nélkülöz minden csajosnak mondott jópofáskodó nyomort, rideg felsőkategóriás dizájn van és kész. A ridegséget finom anyagok és szép ívek alakítják, nincs virágtartó a műszerfalon, csupán a puszta minimálba hajló bőrhatás, lakkhatás és kevlárhatás. A kormány fogása, vastagsága, a kezelőműszerek elhelyezkedése átgondolt és logikus, itt nincs semmi megfejtenivaló.

Itt amíg az én kenyerem eszed édes lányom, beszállás előtt levered a sarat a csizmádról Forrás: Péter Anna

A szükségtelen mütyűrök és plüssmackók itt lecsúsznának a műszerfalról, legfeljebb az anyósülés lábánál lehet őket elhelyezni a mocsokban. Ez meg legyen a csajok baja.

Kedvenc részlet 1.: a légbeömlő Forrás: Péter Anna

Kedvenc részlet 2.: a díszbetét ezüst halpikkelyes kevlárszerű mintázata Forrás: Péter Anna

Ja, kabrió

Azt bár fölösleges, de el kell mondani, hogy az A3 kabrió kivitelben sem nyiszog és szelel, még úgy sem, hogy vászontetős. Beleáll az útba, mint a cövek és esze ágában sincs se leesni, se meginogni.

Kicsit csicsás felni, de szerencsére a féknyereg nem piros, az már vásári lenne ide Forrás: Péter Anna

Minek van?

Aki egy elegáns és rideg, de mégis nagyon csajos kabrióra vágyik, rendkívül boldog lesz az A3 legkisebb motorral szerelt változatával. A többiek nem lesznek boldogok. Nekik szerencsére kapható ugyanez szürke színben és S-line kivitelben.

Azzal a suzukis is kapna. Mármint a motoros.

Majdnem öt méter hosszú, de hátul azért annyira ne akarjon ülni senki. Nem is akar, nem is arra van Forrás: Péter Anna