Erre a Hondára vártunk évek óta

2015.01.13. 09:36

Hosszú ideig tartó fejlesztési munka után a Detroiti Autószalonon a Honda (pontosabban amerikai prémiummárkája, az Acura) bemutatta végre az új NSX szériaváltozatát. A sok-sok korábbi tanulmány után a sportkocsi végleges formája nem meglepetés, műszaki fronton azonban történt néhány változtatás.

Forrás: AFP

A 2013-as tanulmány normál feltöltésű V6-osa helyett végül egy hosszában beépített, duplaturbós V6-os lett a belső égésű motor, ennek teljesítménye "több mint 550 lóerő". Ehhez a benzinmotorhoz kapcsolódik három további villanymotor, mindkét tengelyre küldve a nyomatékot, amit az Acura Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive hajtásnak nevez. Csak aztán győzzék megtanulni az értékesítők.

Forrás: Honda

Két villanymotort az első tengelynél helyeztek el, a harmadik a benzinmotor és az új fejlesztésű, kilencfokozatú duplakuplungos váltó közé került. A legutóbbi tanulmányhoz képest valamivel hosszabb lett a végleges modell, 4470 milliméter hosszú, 1940 milliméter széles és 1215 milliméter magas.

Forrás: Honda

Az új NSX-ben Quiet, Sport, Sport+ és Track vezetési módok közül választható ki a szituációhoz éppen illő, az alapár várhatóan 150 ezer dollár (40 millió forint) körül lesz. Hogy ezzel az árral, hibridként és kilencfokozatú automatával mennyi köze van az eredeti modellhez, más kérdés.

Forrás: Honda