A február végéig látható kétszintes tárlaton különleges régi Miniket, a típushoz kötődő relikviákat, és egy működő Mini-motort is meg lehet tekinteni.

Mini-kiállítás a Közlekedési MúzeumbanForrás: Origo

A Mini-kiállítás apropója, hogy 20 éve éppen ebben az intézményben tartotta egyesületi alakuló közgyűlését a Mini Club Hungary. Még a Közlekedési Múzeum legféltettebb autóját, a Maybach Zeppelint is odébb kellett vinni, hogy helyet szorítsanak a kupolaterem központi helyén az időszakos tárlatnak. A galériás állványrendszer alján „három és fél” Mini, az emeleten pedig a képes és szöveges kiállítás látható a klub történetéről és a Mini magyarországi múltjáról. Érdekesség, hogy a kiállított autók színe (piros, kék, fehér) az angol zászlóra, a Minik tetejére gyakran ráfestett Union Jackre utal.

Az 1995 óta működő hazai márkaklub, a Mini Club Hungary Egyesületnek jelenleg körülbelül kétszáz tagja van, minden második, Magyarországon található régi Mini tulajdonosa klubtag. A szervezet rendszeres résztvevője a hazai veteránautó-életnek, és évi 10-12 saját rendezvényt, találkozót tart, három éve pedig ők rendezhették a nagy presztízsű Mini Világtalálkozót Balatonfüreden.

Mini-kiállítás a Közlekedési MúzeumbanForrás: Origo

A legizgalmasabb kiállított autó Rauno Aaltonen 1965-ös München-Bécs-Budapest-ralit megnyerő gyári építésű versenyautójának tökéletes mása, egy eredeti szöges gumikkal és speciális lámpasorral felszerelt Works Mini Cooper, amelyet a dunaújvárosi Takács Tibor épített. Ezen kívül látható egy polgári Mini, egy ritka Mini Pick Up kisáruszállító, egy működő, villanymotorral hajtott félbevágott Mini-motor. Az indítógombot megnyomva mindenki megcsodálhatja az egyliteres, négyhengeres belső motor lassított működését, a sebességváltó és a differenciálmű fogaskerekeit, a gyújtás kiosztását, a himbák és a szelepek mozgását. A kiállítás a tervek szerint február végéig lesz látható, a felnőtt belépő 1600 forintba kerül.