Megmutatták az első hivatalos fotókat az Audi R8 Genfben bemutatkozó, a Lamborghini Huracannal azonos alapokra épülő új generációjáról, formailag alig változtattak az autón. Az új R8 a legtöbb részletében megszólalásig hasonlít az elődjére, összességében egy fikarcnyival sem tűnik modernebbnek. Sőt, talán a kifutó modell még jobban is néz ki.

Forrás: Audi

A V10-es középmotoros sportkocsi tömegéből 50 kilót faragtak, a V10 Plus csúcsmodell 1454 kilós. Az 5,2 literes V10-est, amely kezdetben az egyetlen motor lesz az autóhoz, még jobban kihegyezték, 540 és 610 lóerős (540 és 560 Nm) változatban lesz elérhető. A V10 Plus 3,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, a 200-at 9,9 másodperc alatt futja. Már az R8-ban is benne van az alacsony terhelésnél takarékoskodó, hengerlekapcsoló technológia.

Forrás: Audi

Szomorú hír, hogy kézi váltóval már egyáltalán nem rendelhető a modernizált belsővel készülő R8-as, a hétfokozatú S tronic duplakuplungos váltó az egyetlen opció. A Quattro összkerékhajtási rendszer akár a nyomaték 100 százalékát is képes az első vagy hátsó tengelyre továbbítani.

Forrás: Audi

Készül elektromos változat is a sportkocsiból, a két villanymotor együttesen 460 lóerős teljesítményt ad le, 3,9 másodperc alatt gyorsítva százas tempóra az autót. Az Audi 450 kilométeres hatótávolságot ígér egy feltöltéssel. Az új R8 opciós lézerfényszórójáról itt írtunk bővebben.