Kétszáz lóerővel hasít az új VW Transporter

Volkswagen Transporter
Vágólapra másolva!
Amikor 65 éve bemutatkozott a kisiparosok és később a hippik körében oly népsterű Volkswagen busz, nem éppen gyorsaságával hódított. Mostanra nagyot fordult a világ: a Transporter legújabb generációja 204 lóerős biturbó TDI-vel is választható lesz.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen kiadott egy hivatalos grafikát a Transporter következő, hatodik nemzedékéről, amit április közepén mutatnak majd be Amszterdamban. Ugyanúgy, mint annak idején a hatodik generációs Golf, nem vadonatúj modellről van szó, csak egy alapos, szinte minden részletre kiterjedő ráncfelvarrásról. Az MQB padlólemezre épülő, vadonatúj hetedik nemzedék azonban hamar, már 2017 végén le fogja váltani.

Mint az a grafikán is látszik, a kisbusz hátulról alig változik majd a jelenlegi generációhoz képest, a kocsi orra pedig várhatóan a tavalyi Párizsi Autószalonon bemutatott Tristar tanulmányautóéra fog hasonlítani, és a teljesen új műszerfalat is abból veszik majd át.

Volkswagen Transporter Forrás: Volkswagen

Megjelennek a modern vezetéstámogató rendszerek (távolságtartó tempomat, koccanásgátló, fáradtságfigyelő, sávtartó, stb.). és a LED technikájú fényszórók az extralistán, és a motorpalettát is átdolgozott, takarékosabb erőforrások alkotják majd. A kétliteres, turbós benzines 150 és 204 lóerővel, a kétliteres TDI pedig 84, 102, 150 és duplaturbós kivitelben 204 lóerővel lesz válaszható, az erősebb motorokhoz hétfokozatú DSG-váltót és Haldex-kuplungos összkerékhajtást is kínálnak majd.

A Transporter sorozat egyébként idén ünnepli 65. születésnapját. Egy egyszerű ceruzarajzzal vette kezdetét a történet 1947-ben, amikor a márka holland importőre, Ben Pon, egy szokatlan platós szállítójárművet vett észre a Volkswagen gyár udvarán. Ekkor fogant meg nagy ötlete és rajzolta be jegyzetfüzetébe a Bogár műszaki alapjaira épülő Transporter fő vonalait.

Két évvel később Heinrich Nordhoff, a Volkswagen gyár igazgatója négy prototípust mutatott be, két zárt áruszállítót, valamint egy kombi- és a kisbusz-kivitelt. Nordhoff azt ígérte, hogy a Transporter éppen olyan robusztus és megbízható lesz, mint a Bogár, sőt, még ellenállóbbra tervezték, mert tudták, hogy nem fognak velük kesztyűs kézzel bánni az ügyfelek.

Készül a Volkswagen Transporter T1 Forrás: Volkswagen

A tervezők a Bogár 1,1 literes, 24,5 lóerős motorját és futóművét használták fel, ám a központi csőkeresztmetszetű vázszerkezet helyett létraalvázra épített karosszériát kapott. A nyolcszemélyes buszváltozat a kivehető két hátsó üléssorának helyén 750 kilogrammnyi terhet is vihetett. A sorozatgyártás 1950. március 8-án, a Volkswagen wolfsburgi gyárának 1-es csarnokában indult be, eleinte napi tíz jármű készült.