Semmit sem tehet a Land Rover a kínai Evoque-másolat ellen

2015.04.24. 10:57

A kínai hatóságok elutasították a Land Rover panaszát, amelyben azt kifogásolták a britek, hogy a LandWind szinte egy az egyben lemásolta a Range Rover modelljét.

LandWind X7Forrás: LandWind

A Land Rover és a LandWind közötti vita tavaly novemberben robbant ki, amikor a kínai gyártó bemutatta az X7 nevű modelljét, amelyet alig lehet megkülönböztetni a Range Rover Evoque-tól. Az idei Sanghaji Autószalonon is kiállított szabadidő-autó gyártásának a kínai hatóságok nemrég zöld jelzést adtak, amikor elutasították a Land Rover másolásra vonatkozó panaszait. Külön pikantériája az ügynek, hogy a Land Rover idén márciusban kezdte el az Evoque gyártását egy új, Sanghaj melletti gyárban a helyi piac számára.

A 190 lóerős benzines turbómotorral hajtott X7 egyébként alig a harmadába kerül Kínában az eredeti Evoque árának. Ennyi pénzért a vevő viszonylag korszerű autót kap, hiszen felárért például nyolcfokozatú automatikus váltó is rendelhető hozzá, ami csak egy fokozattal tud kevesebbet, mint a Land Roveré.
„Nagyon sajnálom, hogy megint előfordult egy ilyen másolási ügy” – nyilatkozta Ralf Speth, a Land Rover vezérigazgatója az Automotive News-nak a Sanghaji Autószalonon. „Itt nincsenek törvények, semmi sem véd meg minket, ezért bele kell törődnünk a döntésbe”.

A LandWind Kína 4. legnagyobb autógyártójának, a Changan Autónak és a Jiangling Motors-nak a vegyesvállalata. A Changan évente több mint kétmillió autót gyárt, részben a Forddal, a PSA-val és a Suzukival közösen. 2009-ben a LandWind megpróbált betörni az európai piacra a kedvező áron kínált CV9 egyterűvel, de a típust forgalmazását hamar megszűntették, amikor kiderült, hogy mindössze 2 csillagot szerzett az EuroNCAP töréstesztjén.