A kompakt Volkswagen csúcsváltozata már idén szeptemberben bemutatkozik.

Forrás: Volkswagen

Pontosan egy évvel ezelőtt, a Pekingi Autószalonon mutatta be a Volkswagen a Golf R400 nevű tanulmányautót, amelyet nem csak az agresszívebb optikai csomagja különböztetett meg a Golf R-től, hanem a motorja is. A kétliteres TSI turbómotorból ugyanis a mérnökök 300 helyett 400 lóerőt hoztak ki, amivel mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsult százra a kocsi.

Forrás: Volkswagen

Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen hajtásláncokért felelős igazgatója nemrég megerősítette a brit Car magazinnak, hogy valóban gyártani fogják a Golfok királyát. „Megcsináljuk ezt az autót, ami a valaha volt legsportosabb Golf lesz. Jelenleg már a fejlesztés zajlik” – nyilatkozta Neusser. Ez lesz az első szériaautója a Volkswagen-konszernnek, amiben megjelenik a kétliteres turbómotor legjobban kihegyezett változata, amely először a 2014-es Genfi Autószalonon kiállított Audi TT420 tanulmányautóban mutatkozott be. A végleges R400 teljesítménye még nem ismert, csak annyit lehet tudni, hogy valahol 400 és 420 lóerő között lesz.

Forrás: Volkswagen

Ekkora erőt természetesen nem lehet csak az első kereken az útra küldeni, ezért a Golf R-hez hasonlóan ebben is széria lesz a legújabb Haldex-kuplungos összkerékhajtás. Az über-Golf nagyobb fékeket kap majd, mint a normál R, de a nyomtávjain nem változtatnak, hogy gond nélkül gyártható legyen a wolfsburgi szerelőszalagokon. Valószínűleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek az R400, a gyártása pedig év végén indulhat el, a kiszivárgott információk szerint körülbelül 25 százalékkal lesz drágább a sima R-nél.