Az orosz AvtoVAZ állítólag már aláírta a szerződést a magyar és a cseh importőrrel, ősszel újraindul a Ladák értékesítése. A kereskedőknek szigorú feltételeknek kell megfelelniük.

Az orosz AvtoVAZ autógyár ősztől elindítja a Ladák forgalmazását Európában, az export kezdetét szeptember-októberre tervezik. Az első célországok Magyarország és Csehország lesznek - jelentette be Bo Andersson, a legnagyobb orosz autógyár vezérigazgatója.

Szigorú feltételeket támasztanak a forgalmazókkal szemben, amelyeknek egyebek mellett marketing- és szállítási feladataik is lesznek. Andersson szerint a Lada európai forgalmazásának jelenleg az a fő akadálya, hogy még nem találták meg a megfelelő partnereket. Az új magyar és cseh importőrrel ellenben már aláírták a szerződést.

A WTCC-ben már bizonyít a Vesta, az utcai változat még előkészületben

A Lada az egész világon bővíteni akarja a forgalmazói hálózatot, Andersson elve, hogy "legyen inkább kisebb, de szervezettebb". A Ladákat az európai előírásoknak megfelelően módosították, egyebek között javítottak biztonsági szintjükön, különös tekintettel a gyalogosok védelmére. A motorok teljesítik az Euro 6-os normát.

Az AvtoVAZ Németországba, Nagy-Britanniába és Olaszországba is az elsők között akar exportálni, de az ottani forgalmazókat még nem találták meg. Az AvtoVAZ 2014-ben mindössze 1500 autót értékesített külföldön. A cég szeptemberben kezdi a vadonatúj modell, a Vesta szedán gyártását, amelyből később ferde hátú és SUV is lesz.

A rossz minőségű üzemi fotókon is látszik, hogy a korábbinál sokkal izgalmasabb a dizájn. A műszaki alapok nagy része a Renault-tól érkezik

Nivákat amúgy Lada 4x4 néven ma is lehet kapni újonnan Magyarországon, igaz, nem vezérképviselet, hanem magánimport útján. Lézetik belőle nyújtott ötajtós és pickup is, az árak 3,1 millió forinttól indulnak. Egy még régebbi konstukciójú orosz terepjáróval, az UAZ Hunterrel tavaly próbáltak visszatérni a piacra, az özönvíz előtti, de hangulatos dzsip tesztjét itt olvashatják