Ezúttal tényleg odacsap a BMW X3-nak a Mercedes

Mercedes-Benz GLC
Vágólapra másolva!
Hatalmasra nőtta a Mercedes SUV-kínálata. A GLC az öt terepjáró között a második a sorban, és az új néven kívül divatos, az eddiginél sokkal kevésbé szögletes dizájnt kap. Igazi unikummá mégis a légrugózás teszi, ezzel bármikor állítható a hasmagassága.
Vágólapra másolva!
Forrás: Mercedes-Benz

Hivatalosan is leleplezte a Mercedes a GLC-t, amely az Audi Q5-östől, a BMW X3-astól, a Land Rover Discovery Sporttól, a Lexus NX-től és a Volvo XC60-tól szeretne vásárlókat elcsábítani. A szögletes GLK utódjaként megjelenő SUV már az új névadási metódus szerint készült, így egyértelműen a C-osztály családjába tartozik. Ezt támasztja alá a látványos beltér is, ami gyakorlatilag teljesen megegyezik a testvérmodellével, a különálló 7, vagy 8,4 colos kijelző ezúttal sem érintős.

Forrás: Mercedes-Benz

A külső sem tartogat sok újdonságot, a legújabb Mercedesekre jellemző formai elemekkel találkozhatunk. A GLC nagyobb elődjénél, tengelytáv 118 mm-rel, a hátsó lábtér 57 mm-rel, a csomagtartó 130 literrel (580) nőtt meg a GLK-hoz képest, viszont a tömeg 80 kilogrammal csökkent. Felárért már rendelhető légrugózás is, amely az 50 mm-rel is megemelhető hasmagasság révén terepjárásra is alkalmassá teszi az autót.

Forrás: Mercedes-Benz

Kezdetben négyféle hajtáslánc áll rendelkezésre. Az alapot a 170 lóerős, 400 Nm-es nyomatékkal rendelkező 220d jelenti, aki erősebb dízelre vágyik, ugyanennek a 2,1 literes blokknak a 204 lóerős, 500 Nm-es nyomatékú biturbó változatát (250d) választhatja. Benzinesből elsőként a kétliteres, 211 lóerős, 7,3 másodperces gyorsulásra képes 250-es turbó kerül piacra. Minden verzióban közös a 4Matic négykerék-meghajtás, illetve a kilencfokozatú 9G-Tronic automatikus váltó is.

Forrás: Mercedes-Benz

Egyedüliként a 350e jelzésű konnektoros hibrid automatikus váltója hétfokozatú. A 211 lóerős benzin-, és 116 lóerős villanymotorral hajtott verzió a leggyorsabb és a legtakarékosabb a palettán, hiszen 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, és akár 34 km-en át működik tisztán elektromos módban.

Természetesen a GLC-ből nem maradtak ki a legfejlettebb, vezetést segítő rendszerek sem: többek között van radaros tempomat, ráfutásgátló, sávtartó, ébrenlétfigyelő és a head-up display is. A feláras LED-es fényszóró a xenonnál és a halogén lámpáknál jobban bevilágítja az utat, ráadásul képes arra is, hogy a távolsági fényből kitakarja a szembejövőket. A GLC első példányait decemberben szállítja le a Mercedes.