Opeleken tanul vezetni a fél F1-es mezőny

Opel
Vágólapra másolva!
Kevesen gondolnák, hogy versenypályák bajnokai olyan autókkal képzik magukat, amiket tucatszám látunk az utcán.
Vágólapra másolva!

A Vauxhall (így hívják az Opelt Nagy-Britanniában) neve és a Forma-1 elsőre igen távol állnak egymástól, ugyanis a gyártó soha nem vett részt a sorozatban, pedig a valóságban meglepő kapcsolat van köztük. A jelenlegi mezőnynek ugyanis több mint a fele, 12 versenyző a vezetői tudását ilyen márkájú autókon csiszolja tökéletesre az angliai Dél-Leicestershire-ben, a Bruntingthorpe tesztpályán. Az F1-es pilóták egy tapasztalt vezetéstechnikai oktató, az ex-versenyző Rob Wilson segítségével fejlesztik a képességeiket.

Forrás: Opel

Márpedig Wilson úr a Vauxhall autóit preferálja, így az általa használt Astra GTC, illetve Astra Sports Tourer és Insignia Sports Tourer autókban igazi nagyágyúk ültek már, a Forma 1-en kívül az Indycar, a DTM és a WRC versenyszériákból is. Wilson szerint a Vauxhallok relatív lassúsága segít a pilótáknak megérteni a kocsi mozgását, a fizikai viselkedést, illetve, hogy miként reagál az autó bizonyos manőverekre, és több idő van vezetés közben arra is, hogy megbeszéljék a tapasztalatokat.

Forrás: Opel

„A Vauxhallok mindenre képesek dinamikai szempontból, amire a Forma-1-es versenyautók, csak persze sokkal kisebb sebességgel” – magyarázza a fura autóválasztást Wilson. „Ez lehetővé teszi, hogy valós időben magyarázzam el a versenypályán annak a fizikáját, amit az autó éppen tesz, ami egy sportautóban soha nem sikerülne. A Vauxhallok másik előnye, hogy a versenyző mérnöke is velünk tud jönni, ami azért jó, mert a vezetéstechnika javítása változtatásokat igényelhet a versenyautó beállításaiban is” – tette hozzá.

Forrás: Opel

Oktatások a kanyarodáskor és fékezéskor történő súlypontáthelyezésre koncentrálnak elsősorban, vagyis arra, hogy hogyan lehet mindkettőt minimalizálni olyan kormánymozdulatokkal, amelyek ellentétesek az ösztönösökkel. Például a kanyar közepén egy nagyobb kormánymozdulat segít abban, hogy könnyebben, egyenesebb vonalban gyorsítson ki a kocsi a kanyarból, ami sok esetben a leggyorsabb megoldás. Ezen kívül a sebességváltást is vizsgálják. „Sok topversenyző még sohasem adott sarokkal gázfröccsöt visszaváltáskor, mert egyszerűen nem volt rá szüksége. De ha megtanulják, akkor már el fogják ismerni a sima, egyenletes vezetési stílus fontosságát, és arra is rájönnek, hogy ennek a módszernek pozitív hatása van a kocsi egyensúlyára kanyarok bejáratánál.