Álcázva tesztelik Budapesten a titkos új Suzukit

Suzuki
Vágólapra másolva!
A Dózsa György út és a Thököly út kereszteződésében kapta lencsevégre az Origo egyik munkatársa a Suzuki vadonatúj kisautóját, amely már 2016 elejétől kapható lesz nálunk. Német rendszámmal, alaposan álcázva tesztelték az egyik, belül számítógépekkel telezsúfolt prototípust.
Vágólapra másolva!

Az alaposan álcázott kisautó nagy valószínűséggel az idei Genfi Autószalonon bemutatott IK-2 tanulmányautó prototípusa, amely lehet, hogy Balenóként jelenik meg jövőre. A Suzuki már márciusban elárulta, hogy az autó 2016 elejétől lesz megvásárolható az európai piacon. Hársfalvi Jánostól, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetőjétől akkor megtudtuk, hogy az újdonság nem Esztergomban, hanem a Suzuki indiai gyárában készül majd.

Álcázott Suzuki a budapesti utakon Fotó: Pálmai Ákos (Origo)

Az IK-2 tanulmányautó jóval nagyobb a jelenlegi Swiftnél: a hossza 17, a tengelytávolsága 9 centivel nagyobb. 4,02 méteres hosszával annyira azért nem nagy, hogy alsó-középkategóriás autónak lehessen nevezni, inkább csak egy méretes kisautó, amely a Kia Riónak, a Renault Cliónak és az új Skoda Fabiának lehet majd a konkurense. A 4 méteres hosszhoz 1,92 méteres szélesség és 1,45 méteres magasság társul.

Az IK-2 szériaváltozata lesz az első turbós benzinmotoros Suzuki Európában Forrás: Suzuki

Turbómotor és start-stop rendszer

Már biztos, hogy az IK-2 szériaváltozatában mutatkoznak be a Suzuki új technológiái, például a modulárisan alakítható új padlólemez, amely a jövőben több más modell alapját is képezi majd. Az új platform 15 százalékkal csökkenti majd a karosszéria tömegét, javítja a NVH-értékeket (zaj, vibráció, nyersesség), és még a karosszéria merevségét is fokozza.

Nagyobb, mint a Swift, talán ezért az ismert Baleno nevet kapja majd meg Forrás: Suzuki

A másik fontos újdonság, hogy ebben a modellben jelenik meg a Suzuki első, Európában is kapható benzines turbómotorja. A Boosterjet fantázianevű erőforrásról Genfben csak annyit árultak el, hogy a lökettérfogata egy liter, és a benzint közvetlenül a hengerekbe fecskendezi be. Valószínűleg soros háromhengeres lesz, mert ehhez a mérethez ez a legideálisabb elrendezés. A Suzuki szerint nem csak nyomatékosabb lesz a Swift motorjánál, hanem kevesebbet is fog fogyasztani, már csak azért is, mivel fékenergia-visszatáplálással és start-stop rendszerrel is ellátják majd.