Szoftverhiba okozhat problémákat a Prius+ és az Auris Hibrid modelleknél, a rendszer menet közben leállhat. Ez már nem az első alkalom, hogy extra szervizlátogatást kell tenniük a japán hibridek tulajdonosainak.

A Toyota Prius az első igazán nagy darabszámban gyártott hibrid autó, közel két évtizede, 1997 óta van piacon, és már a harmadik generációnál jár, sőt lassan a negyedik is rajtvonalon áll. Kiemelkedő általános megbízhatósága ellenére azonban a problémák ezt a modellt sem kímélik, a Toyota most újabb visszahívást indított a technikára.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A hibás járművek ezúttal a modellcsalád különleges tagjai: a Prius+ egyterű és a hasonló technikát hordozó Auris Hybrid (egyik sem konnektorról tölthető változat). Mindegyiket 2010. május és 2014. november között gyártották, világszerte összesen 625 ezer kocsiról van szó.  Ebből Európában 160 ezer darab érintett.

Balesetet vagy komolyabb problémát nem okozott a hiba, de miatta menet közben lekapcsolhat a teljes hibrid rendszer. Ilyenkor az autó a benzinmotorral, erősen korlátozott teljesítménnyel (szerviz üzemmódban) továbbra is mozgásképes marad.

Forrás: Gulyás Péter [origo]

Tavaly egy hasonló hiba miatt majdnem kétmillió Priust volt kénytelen visszahívni a gyár, úgyhogy az újabb biztosan nem javítja a hibridek renoméját. Fontos leszögezni, hogy a Toyota önkéntes visszahívási akciójáról van szó, több más márka a közismert hibáit sem hajlandó ingyen és visszamenőleg kijavítani. A szoftvercsere márkaszervizben legfeljebb fél óráig tart. 

A magyarországi Toyota-importőr megkeresésünkre elmondta, itthon összesen 521 Toyota érintett a visszahívásban, ebből 37 Prius+, 257 darab első, 227 darab pedig második generációs Auris Hybrid. Természetesen díjmentesen elvégzik a munkát a márkaszervizek.