Vízbefecskendezést kapott a BMW M4

BMW M4 GTS tanulmány
Vágólapra másolva!
2016 elejétől már megvásárolható az M4 pályára optimalizált, kisszériás GTS változata, amely a vízbefecskendezésnek köszönhetően erősebb is az alapmodellnél.
Vágólapra másolva!

Egyelőre csak tanulmányként mutatkozott be az M4 keményebb, GTS változata, de 2016 elejétől már meg is lehet majd vásárolni a limitált szériás modellt. „Miközben a BMW M4 a sportos gének és a hétköznapi használhatóság ideális kombinációja, a BMW Concept M4 GTS tanulmány egy erősebb, exkluzív modell hírnöke, amelyet mérnökeink a versenypályára összpontosítva fejlesztettek ki és alkottak meg” - fogalmazott a speciális modellről Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „Optimális versenyzői kvalitásai ellenére a modell teljes mértékben alkalmas a közúti közlekedésre is” - tette hozzá.

Forrás: BMW

A BMW Concept M4 GTS koncepcióautóban olyan újfajta járműtechnológiai megoldások is bemutatkoznak, amelyeket a BMW a közeljövőben más modelljeiben is sorozatgyártásba küld majd. Ilyen például a vízbefecskendező rendszer, amely teljesítmény- és forgatónyomaték-többlethez juttatja a háromliteres soros hathengeres motort.

Forrás: BMW

A vízbefecskendező rendszerrel a mérnökök a víz elpárolgása során jelentkező hűtő- és oxigénfelszabadító hatást használják fel a teljesítmény fokozására és a gyújtás optimalizálására: a rendszer a szitáló vízpermetet a töltőlevegő gyűjtőkamrájába fecskendezi, a hűvösebb levegő pedig az égéstérben is alacsonyabb hőmérsékletet eredményez. Amellett, hogy a vízpermet hűtő hatása csökkenti a motor kopogási hajlamát, a hidegebb levegő magasabb oxigéntartalma nagyobb töltőnyomást és gyorsabb gyújtáspontot biztosít a turbómotorban. A technológia 8 százalékkal nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot garantál, így a GTS várhatóan 431 helyett 465 lóerős lesz. További előny, hogy a vízbefecskendezés csökkenti a teljesítmény-leadás szempontjából lényeges alkatrészek hőterhelését, és növeli a turbómotor élettartamát.

Forrás: BMW

Szintén csökkenti a hőterhelést, hogy új hűtőrendszert fejlesztettek ki a GTS-hez. A rendszer egy fő és több kisebb léghűtőből áll, utóbbiak a magas és alacsony hőmérsékletű hűtőköröket, illetve a váltó és a turbófeltöltő hűtését szolgálják. A turbófeltöltő hűtéséről közvetett úton egy különálló, elektromos vízpumpával kiegészített töltőlevegő-hűtő gondoskodik.

Forrás: BMW

A karbonból készült, manuálisan állítható első koptató és hátsó légterelő szárny egyaránt a hatékony aerodinamikát segíti elő, amelyekkel a BMW Concept M4 GTS tanulmány igény szerint közúti használatra és versenypályára hangolható. A szénszál-erősítésű műanyagból előállított motorháztetőnek köszönhetően nem csak az autó saját tömege csökkent, de súlypontja is lejjebb került.

Forrás: BMW

A BMW Concept M4 GTS tanulmány megjelenését a sötétszürke-metál fényezés és az élénk narancssárga kiegészítők kontrasztja teszi különlegessé. A narancssárga színből az első koptató mellett a 666 M típusjelű, kovácsolt és csiszolt, 19 colos könnyűfém keréktárcsák is kaptak. A felniken Michelin Sport Cup 2 gumiabroncsok feszülnek, elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben.

Forrás: BMW

A BMW M4 GTS koncepcióautó hátsó fényszórópárját innovatív OLED-technológiával szerelték. Az OLED (organic light-emitting diodes – organikus fénykibocsátó diódák) egy vadonatúj technológiájú fényforrás, amely teljes felületén hoz létre homogén megvilágítást – ellentétben a LED-technológiával, amely csupán egy adott ponton bocsátja ki a fényt.