A rali világbajnokságra 2017-ben visszatérő japán márka az üzemanyagcellás Mirait használta előfutónak a Német-ralin.

Forrás: Toyota

A múlt hétvégi Német-rali nem csak arról marad nevezetes, hogy a Volkswagen először győzött hazai pályán, ráadásul rögtön hármas győzelemmel, hanem arról is, hogy először láthattunk hidrogénnel hajtott autót gyorsasági szakaszon. A Mirai természetesen nem vett részt a versenyben, csak az előfutó autó szerepét töltötte be, de ez is jó lehetőség volt a Toyotának, hogy az üzemanyagcellás autó közelgő Európai bevezetésére felhívja a figyelmet.

Toyota MiraiForrás: Toyota

A felmatricázott Mirait Kuniszava Micuhiro, egy japán újságíró és ex-versenyző vezette, az autón csak aprómódosítások történtek a szériaváltozathoz képest: jobb fékbetéteket építettek be, sportosabb gumikat szereltek a felnire és kapott egy bukókeretet is. A villanymotor változatlan, így a rali Mirai is 9,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.

Forrás: Toyota

„Az az álmunk, hogy egy nap üzemanyagcellás autók is versenyezzenek a WRC-ben. Éppen ezért nagy ambíciókkal folytatjuk ennek a technológiának a fejlesztését. A Német-rali nézőinek hozzá kell szokniuk a motorzaj nélküli premierhez Trierben, de egyúttal a szinte szennyezésmentes jövőből is ízelítőt kapnak” – nyilatkozta Tanaka Josikazu, a Mirai főmérnöke.

Forrás: Toyota

A Mirai Japánban már kapható, Európában pár héten belül indul meg az értékesítése, de nem minden országban.