Ufóvá változtatták az új Toyota Priust

Toyota Prius
Vágólapra másolva!
A világ legnépszerűbb hibridje fejlettebb futóművet és 10 százalékkal takarékosabb hajtásláncot kapott. 
Vágólapra másolva!

Las Vegasban mutatta be a Toyota negyedik generációs Priust, amely meglehetősen szokatlan formát kapott. A formanyelv az üzemanyagcellás Mirai-nál elkezdett irányzatot viszi tovább, ami az európai szemnek kissé fura vonalvezetést eredményezett.

Forrás: Toyota

Elölről a komplex formájú fényszórók látványát kell majd megszokni, profilból a fekete C-oszlop az újdonság, hátul pedig a függőleges, Mirai-stílusú lámpák és a konvex-konkáv felületek váltakozása. Továbbra is kettéosztották a hátsó szélvédőt, ami valószínűleg megnehezíti majd a kilátást. A negyedik generáció 60 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel alacsonyabb elődjénél.

Forrás: Toyota

Nemcsak azért rendkívül fontos az új Prius a Toyotának, mert ez a világ legnépszerűbb hibrid autójának utódja, hanem azért is, mert ebben mutatkozik be az új, modulárisan alakítható padlólemez (TNGA), amelyre később szinte minden második Toyota épülni fog. A moduláris felépítés révén a gyártó lényegesen gyorsabban és költséghatékonyabban tudja majd autóit fejleszteni.

Forrás: Toyota

Szerencsére a vásárlók is jól fognak járni az új platformmal, mert például a hátsó futómű az olcsó csatolt lengőkaros helyett már kettős keresztlengőkaros, ami jóval igényesebb és fejlettebb megoldás. Már ez is javít a kocsi vezethetőségén, de a Toyota a súlypontot is lejjebb tudta vinni, és a karosszéria merevségét is jelentősen, 60 százalékkal meg tudta növelni.

Forrás: Toyota

A pontos technikai részleteket még nem árulta el a Toyota, de az biztos, hogy az új Priusban az elődből ismert 1,8 literes benzinmotor és hibrid technológia lesz, de természetesen átdolgozott kiadásban, amitől 10 százalékkal, 3,5 literre csökken az átlagfogyasztása. Az akkumulátor továbbra sem lítium-ionos, hanem maradt nikkel-metál hidrid, de kisebb és könnyebb a réginél.