Rég kiderült, hogy a Volkswagen mellett a Seat és a Skoda típusait is érinti a dízelbotrány. Emiatt az olasz rendőrség már vissza is mondta a Seat-beszerzéseket, és a konszern prémiummárkája is lépéskényszerbe került. A nyilvánosságra került számok alapján az Audi AG-nál is nagy a baj.

Napról napra derülnek ki újabb információk arról, hogy mennyi és milyen típusú autók érintettek az autóipar egyik legnagyobb botrányának bizonyuló VW-dízelügyben. Mint ismeretes, a német óriás csalt az emissziós kibocsátási értékekkel, emiatt a konszern elnöke, Martin Winterkorn is lemondott.

A motorvezérlés érzékelte, hogy a szabvány szerinti méréseket végzik, és olyan üzemmódba kapcsolt át, amivel a kibocsátási értékek megfeleltek az előírásoknak. Ám a normál utcai használatnál ennek nyoma sem volt, így a határértékeket többszörösen meghaladva szennyezik a környezetet. Kínos mozzanat, hogy bár a trükkös vezérlőszoftvert a Bosch készítette, ők külön jelezték a VW-nek, hogy csak belső tesztelésre használják, a sorozatgyártásban ne alkalmazzák.

Forrás: Volkswagen

A Reuters most az Audi szóvivőjének nyilatkozata alapján arról ír, hogy náluk 2,1 millió autó érintett a dízelügyben. Ebből 1,42 millió Euro 5-ös jelölésű van Nyugat-Európában (egyedül Németországban 577 ezer) és 13 ezer a dízelszkeptikus Egyesült Államokban. Az érintett típusok között van az A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 és Q5.

A motorok egy része szinte biztosan a győri gyárban készülhetett, de ez ma még gyári vizsgálat tárgya. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter mindenesetre már arról beszélt a Kossuth rádióban, hogy a VW- konszern összességében 11 millió botrányba keveredett dízelmotorjából 2-2,5 millió készülhetett Magyarországon, de a miniszter bizonytalan abban, mennyire veti vissza mindez az eladásokat.