Ennél gyorsabb autót még nem gyártott a BMW

BMW M4 GTS
Vágólapra másolva!
Az M4 GTS-ben 500 lóerőre emelték a teljesítményt, és szénszállal csökkentették a tömeget, amitől a végsebesség 300 km/h fölé emelkedett.
Vágólapra másolva!

A mindössze 700 példányban készülő M4 GTS a mezei M4 erősebb és könnyebb, versenypályás használatra optimalizált változata. A háromliteres, soros hathengeres turbómotor teljesítményét a vízbefecskendezéssel és egyéb trükkökkel 431-ről 500 lóerőre növelték a mérnökök, a nyomaték 550-ről 600 Nm-re emelkedett. Ennek köszönhetően a százas sprint ideje 4,3 másodpercről 3,8 másodpercre csökkent, a nürburgringi köridőt 7:50-ről 7:28-ra sikerült leszorítani, a végsebesség pedig a leszabályzás kiiktatásával 305 km/h-re nőtt.

BMW M4 GTS Forrás: BMW

Nemcsak erősebb, könnyebb is

A BMW mérnökei 1572-ről 1510 kilogrammra csökkentették a BMW M4 GTS tömegét. Sokat spóroltak azzal, hogy kivették a hátsó üléseket, az elsőket pedig szénszál-vázas kagylóülésekre cserélték, de még a kilincseket sem hagyták meg: ajtóbehúzó fogantyúk helyettesítik őket. Szénszálból készül a tetőn kívül a motorháztető, az első koptató és a hátsó szárny is, de még a fékek is alapáron karbon-kerámia anyagúak.

Forrás: BMW

A hátsó légterelő szárny a hátsó lökhárító alatt elhelyezett diffúzorral együttműködve a légellenállás csökkentését és a hátsó tengelyre ható leszorítóerő növelését szolgálja. Az öblösebb hangú, kisebb ellenállású sportkipufogórendszer titán dobot kapott.

Forrás: BMW

Állítható futómű és bukócső is van

A speciálisan a GTS karakterisztikája szerint hangolt futómű csillapítását a tulajdonosok igény szerint állíthatják be, akár egy-egy adott versenypálya sajátos igényeire is. Az opcionálisan elérhető Clubsport csomag élénk narancssárga bukócsövet, hatpontos versenyöveket és tűzoltó készüléket tartalmaz.

Forrás: BMW

Ilyen lámpája még egy autónak sem volt

Az M4 GTS-ben ünnepli a világpremierjét az OLED-technológiás világítás, ami a hátsó lámpákban jelenik meg. Az OLED (organic light-emitting diodes – organikus fénykibocsátó diódák) teljes felületén hoz létre homogén megvilágítást, ellentétben a LED-technológiával, amely csupán egy adott ponton bocsátja ki a fényt.