Több mint 600 lóerős az Audi nagy kombija

Audi RS6 Avant
Vágólapra másolva!
Tovább dúl a lóerőverseny a prémiumgyártóknál, a németek között most az Audi áll nyerésre.
Vágólapra másolva!

Új “Performance” kivitelben is rendelhetők hamarosan az Audi RS6 Avant és RS7 Sportback modelljei. Az egyébként is a legerősebbnek számító RS típusok közül e kettő most még izmosabb lett. Maradt a négyliteres biturbó V8-as motor, viszont az átprogramozott elektronika és a megnövelt turbónyomás hatására a teljesítménye 605 lóerőre, a nyomatéka pedig 700 Nm-re (túltöltéssel rövid ideig 750 Nm-re) nőtt meg.

Forrás: Audi

A bőséges erő a bevált quattro összkerékhajtás, a rajtprogram és a nyolcfokozatú automatikus váltó segítségével 3,7 másodperces százas sprintidőre teszi képessé az autókat. Ez 0,2 másodperccel jobb a sima RS-ek idejénél, de a hétköznapi forgalomben még kisebb a jelentősége annak, hogy a 0-200 gyorsításnál már 1,4 másodpercet faragtak, így az már csak 12,1 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség alapból 250 km/h-ra van limitálva, de kérhető 280 és 305 km/h-s beállítás is.

Forrás: Audi

Meghagyták a hengerlekapcsoló rendszert is, így ha épp nem száguldunk, akkor viszonylag takarékosan autózhatunk, a gyár szerint 9,5 (RS7), illetve 9,6 (RS6) literes átlagfogyasztással. Mindkét típushoz extraként kérhető sportdifferenciálmű a hátsó tengelyhez, amely aktív nyomatékelosztással több nyomatékot juttat az ívkülső kerekekre kanyarban, hogy növelje a kanyarsebességet és a stabilitást.

Forrás: Audi

Az adaptív légrugózás alaphelyzete 20 mm-el lejjebb került, továbbá a változó rásegítésű és áttételű kormány áthangolása is a sportosabb vezetési élményt szolgálja. Óriási, 21 colos kerekeken gördül az RS6 Avant és az RS7 Sportback, a kovácsolt felnik mögött hűtött acél vagy opciósan karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak a lassításon. Elöl még nagyobb hűtőnyílásokat vágtak a lökhárítóba, hátul pedig a diffúzort alakították át.

Forrás: Audi

Az utastérben díszvarrásos RS sportülések, sportkormány és karbon berakások várnak minket. November folyamán már megérkeznek az első példányok a kereskedésekbe, a németországi alapár az RS6 Avant esetén 117 ezer euró (kb. 36,3 millió forint), míg az RS7 Sportback esetén 121 ezer euró (kb. 37,5 millió forint) lesz.