Európába jön az M5-verő Cadillac

Cadillac CTS V
Vágólapra másolva!
A Cadillac 2016 elejétől néhány európai országban is elérhetővé teszi a világ legerősebb négyajtós autóját, a 649 lóerős új CTS-V-t.
Vágólapra másolva!

Rajtautomatikával 3,7 másodperces százra gyorsulás, 320 km/h-s végsebesség és több mint 1 g-s oldalgyorsulás kanyarban: ilyen adatok hallatán a legtöbben valamilyen szupersportkocsira gondolnának, pedig ezek az adatok valójában a Cadillac CTS-V sportlimuzin jellemzői. Ilyen menetteljesítményekhez komoly erő kell, amit a szénszálas motorháztető alá rejtett, 6,2 literes, kompresszoros V8-as biztosít a 649 lóerős teljesítményével és a 855 Nm-es nyomatékával.

Karbonból készült a motorháztető, az első légbeömlő, az első koptató, a hátsó spoiler és a valódi leszorítóerőt generáló diffúzor is Forrás: Cadillac

Az őserő egy nyolcfokozatú automatikus váltón keresztül kut el a hátsó kerekekre, kikapcsolt kipörgésgátlóval a 295/30/19-es Michelin Pilot Super Sport gumiknak valószínűleg nem lesz hosszú az élettartama. Az erős motoron felül a CTS-V tartogat még érdekes megoldásokat. Például a Performance Data Recorder nevű extra egy beépített videokamera, amely felveszi a száguldást a telemetriai adatokkal együtt, hogy aztán a felvételt akár a közösségi médián is megoszthassa az ismerőseivel a szerencsés tulajdonos.

Erősebb, mint bármelyik európai sportszedán Forrás: Cadillac

A Cadillac ígérete szerint az újgenerációs Magnetic Ride lengéscsillapítók a korábbihoz képest 40 százalékkal gyorsabban reagálnak az útviszonyokra. Emellett 25 százalékkal megnövelték a karosszéria merevségét is, a sofőr pedig különböző vezetési üzemmódok közül is választhat, attól függően, hogy közúton vagy épp versenypályán hajtja az autót.

Inkább a luxus dominál itt, mint a sportosság Forrás: Cadillac

Belül speciális kárpitok, matt felületű karbon betétek, valamint Recaro sportülések várják a vezetőt és utasait. Biztonsági és kényelmi extrából is akad bőven, a kereszteződésben kitekintő első kamera, a párhuzamos és merőleges helyre is beállni képes automatikus parkolássegítő, holttér-figyelő, ütközés-előrejelző, sávkövető és hátsó keresztforgalom figyelő is mind a felszereltséghez tartozik. Az új Cadillac CTS-V Európában 2016 elejétől lesz kapható, alapára 98 500 eurótól (kb. 30,6 millió forint) indul.