Ezer lóerős lesz az elektromos Aston Martin

2015.10.26. 12:51

Először egy gyengébb változat lesz belőle, aztán jön az ezer lóerős, Tesla-verő kivitel.

Az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások, na meg a Tesla sikerei is egyre több gyártót sarkallnak arra, hogy elektromos hajtású autót fejlesszenek. Még az Aston Martin is belép a piacra az új RapidE-vel, amelyet kínai pénzből fejlesztenek. A név utolsó betűje az e-hajtásra utal, és nem valamiféle hibrid megoldásra, hiszen valódi, tisztán elektromos változatról van szó, amelyet a Williams mérnöki gárdájával közösen fejlesztettek ki.

Aston Martin RapidEForrás: Aston Martin

Minden részletet még nem közöltek az autóról, annyit viszont már elárultak, hogy kétféle kivitel lesz belőle. Az alapmodell teljesítménye 550 lóerő, ez pont azonos a normál, benzines Rapid erejével. Ám az igazán ijesztő a másik lehet, ott ugyanis mind a négy keréknél lesz egy-egy villanymotor, melyek együttesen 1000 lóerőt képesek leadni. Tudva azt, hogy az elektromotorok azonnal képesek a maximális nyomatékot leadni, nagyon komoly menetteljesítményekre számíthat az, aki majd megvásárol egy ilyen változatot, a vezethetőséget pedig az segíti majd, hogy a számítógép minden keréknél egymástól függetlenül tudja majd szabályozni a nyomaték nagyságát.

Kívülről nem látszik a különbség a benzines Rapide S-hez képestForrás: Aston Martin

A gyengébbik kivitel egyébként átlagosan 320 kilométeres hatótávval rendelkezik, az erősebbiknél ez bizonyára kevesebb lesz. Utóbbiban lesz egy versenypálya üzemmód is, a gyár állítása szerint ezzel bőven 8 perc alatti köridőt futni a Nürburgring-Nordschleife pályán. A jókora, V12-es motor számára tervezett motortérben elég hely jut az elektromos rendszereknek, a lítium-ionos akkumulátorokat pedig a két tengely között, a padló és a kardánalagút alatt helyezik el.

A hajtásánc a Williams Advanced Engineering munkájaForrás: Aston Martin

A 2017-ben megjelenő Aston Martin RapidE indulóára nagyjából 200 ezer font (kb. 86,5 millió forint) lesz, ezért a pénzért a gyengébbik modellt adják majd. A gyártó tervei szerint körülbelül 400 darabot szeretnének majd értékesíteni egy év alatt, ebből legalább 100-at Kínában.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK